Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mighty Mouse - pekaren rör sig inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Årjäng
  • 2008-10-09 14:10

skulle precis koppla in min mighty mouse men den fungerar inte som den ska.. alla knappar funkar men pekaren rör sig inte på skärmen! vad är det för fel? finns det ngn reset knapp?

Flyttade tråden från "Feedback" till "Kringutrustning". Och förtydligade rubriken.

Tänk på att placera trådarna i rätt forum, och sätt rubriker som tydligt talar om vad tråden handlar om.

/Mod

Har musen fungerat på den datorn tidigare?

Har musen fungerat på det underlaget tidigare?

Lyser lampan under musen? Om inte så förklarar det varför pekaren inte rör sig.
Är den trådlös eller med sladd? Det finns ingen resetknapp vad jag vet, men du kan prova att ta ut batterierna och sätta i dem efter en liten stund om du har en trådlös mus.

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2008-10-13 17:18

ja lampan lyser. det är en trådlös mus. jag har använt den till denna datorn innan och med samma underlag. jag har tagit ur batterierna och bytt till nya. kan klicka och högerklicka, scrolla och komma till dashboarden.. men inte röra pekaren..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-14 16:00

Gnugga scroll-kulan (håll musen upp-å-ner) mot en fuktig disktrasa (typ wettex). Du har fått smuts i sensorerna.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-10-14 16:15
Ursprungligen av frazze:

Gnugga scroll-kulan (håll musen upp-å-ner) mot en fuktig disktrasa (typ wettex). Du har fått smuts i sensorerna.

Hur skulle det hjälpa?? Han har ju tydligen en optisk mus.

/N

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2008-10-14 23:02

för det första är jag en hon, inte han

ja vad skulle det hjälpa att tvätta scrollen? den funkar ju utmärkt.. det måste nästan vara ngt fel i "sensorn" eftersom den inte vill reagera... ?

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-13 15:02

fortfarande ingen som stött på samma problem? jag har försökt torka av sensorn men inget hjälper :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-13 17:20

Låter inte bra att du kan klicka men inte röra pekaren.. låter som föregående talare sa, att det är något fel på den optiska linsen. Kanske smuts, eller så kanske den är trasig?

Det har hänt mig att MM har slutat, men då brukar det fungera med att antingen, starta om den (av/på) byta batteri eller i sista hand starta om datorn.

Är det en gammel eller ny mus? Har du garanti kvar skulle jag nog fundera på att lämna in den

1
Bevaka tråden