Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka i dokumentationen via eget program

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker komma på hur man söker i Apples dokumentation från ett eget program, ungefär som Xcode gör. Jag misstänker att man kan göra det med ett AppleScript, men jag kan inte mycket om AppleScript. Jag har hittat scripts för att söka på Apples developer-nätsida, men jag vill ju söka lokalt.

Kanske Xcode söker "för hand"? I så fall handlar det om att harva själv i ADC Reference Library. Finns det någon som har koll på filstrukturen där, som kan ge mig råd om var jag kan börja? Jag har varit in och rotat lite, jag hittar de filer som jag vill kunna söka (fast de är förstås väldigt många), men de är väldigt stora och jag har inte lurat ut vilket information jag borde söka efter. Finns det något lättare sätt att lösa det här?

AppKiDo tror jag läser Apples docs, och den är open source så kanske går att klura ut hur den gör.

Ursprungligen av morris:

AppKiDo tror jag läser Apples docs, och den är open source så kanske går att klura ut hur den gör.

Bra tips, jag får kolla den! Tack!

1
Bevaka tråden