Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idéer efterlyses!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-05 21:39

Hej!
Jag har en idé om att göra en lärobok på nätet där man kan hitta tips till lektioner och det ska gå att se lektionerna på film:) Det skulle ju vara kul om man kunde få in någon krona på det hela:$ Jag har fått tips om att lämna idén till någon högskola där studenter kunde ha det som examensarbete men jag vill nog helst styra det hela själv. Tanken är att det även ska finnas länkar om besökarna vill veta mer om t ex regler osv. Är det någon som har en idé om hur jag kan göra detta för att det ska bli bra?!
Ska det vara en hemsida? Finns det andra varianter man kan göra?
Som ni hör är jag inte särskilt hemma i detta men känner att min idé kan bli bra!
Hjälp mottages med öppna armar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-05 23:22

tjena, skönt med nya idéer utveckla gärna lite mer så man fattar vad du ser framför dig


/Tangen

Kolla lite på Lynda.com för inspiration!

Kolla också in http://www.teacherondemand.se/

/Magnus

Smart idé! Va är det för lärobok du vill göra? Vilket/vilka ämnen?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 11:31

Det ska handla om idrott! Jag upptäckte när jag var ute och besökte mina studenter att alla idrottslärare vill ha ny tips och idéer till allt! Så därför tänkte jag att detta kunde vara en bra grej. Om jag som id-lärare ska ha friidrott och inte kan vara ute, hur kan jag göra detta inomhus och på ett kul/bra sätt. Tanken är att alla ska få lägga in sina tips som jag då kan filma och lägga ut. Jag har fått för mig att det kan vara lättare att förstå om man ser det på film samtidigt som man kan läsa regler osv. Jag har kommit på massor men som sagt det skulle vara kul att få in lite stålar för det kommer att ta tid att göra allt det här och ska det bli bra + att man måste uppdatera hela tiden så kommer det nog att behövas lite pengar!
Jag ska kolla de tips ni lagt in och ni får gärna komma med mera förslag!
Tack så länge!!

1
Bevaka tråden