Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra 24" TFT?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-04 11:04

Har letat runt massor efter en bra 24" TFT skärm. Det verkar dock vara svårt att hitta någon som enhetligt bra recensioner, en del har majoriteten övervägande, och sedan ett antal riktigt dåliga omdömen på t.ex. prisjakt. Har funderat över en TN-skärm mest pga priset, men på en del recensioner av TN-skärmar verkar det vara fruktansvärt dålig bild, medans andra recensioner på samma skärm tycker att bilden är en bra bit över godkänd. Dock så verkar det vara varierande recensioner även på skärmar mellan 5-8000kr också. Jag håller inte på med grafisk design, men en hel del ordbehandling/läser på skärmen samt en del spel. Jag vill ha bra bild, men behöver inte något extremt. Tanken är att den ska hålla åtminstonde i 2.5-3 år.

Så vad säger ni? Har ni något bra att rekommendera? Tanken är att den ska fungera till både en Macbook Pro (unibody) och även till min stationära pc. Prisklass: 2-5500kr.

Har tittat på nedanstående skärm, LP2475W, fördel då den har displayport. Men är den verkligen värd dubbla priset framför många TN-skärmar? Skulle ju kunna få 2st av Samsungs TN-skärmar för samma pris (5300kr med studentrabatt):
http://www.dustinhome.se/pd_5010172671.aspx

Sitter i samma sits som dig. Jag söker iof ett värdigt alternativ till Apples 24" LED men kan inte hitta något. Antingen är det en dålig TN-panel eller så finns det inte drivrutiner för webcamen för Mac OS X (inte hittat någon än med drivrutiner förresten).

Har börjat inse att jag kanske får skippa webcamen men då är det problemet med att hitta en vettig skärm. Det kanske inte faller så mycket på kvatién på bilden utan på betraktningvinklen, jag tycker nog att jag varit rätt lycklig lottad med min iMac 24" innan.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-05-04 17:33

Här har ni en till som är på jakt efter en vettig skärm. Gillar Apples Cinema LED 24" men tycker priset är lite magstarkt så har därför spanat på lite andra alternativ. En som jag har fastnat lite för är Dell 2209WA som är en IPS till ett vettigt pris, dock 22". Vad tror ni om den?

Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Ursprungligen av InFlames:

...Gillar Apples Cinema LED 24" men tycker priset är lite magstarkt så har därför spanat på lite andra alternativ. En som jag har fastnat lite för är Dell 2209WA som är en IPS till ett vettigt pris, dock 22"....

Svårt att göra en rättvis jämförelse, eftersom Apple-skärmen har 1920x1200 pixlar, och Dell-skärmen har 1680x1050.

Och med tanke på trådens rubrik, så ska vi nog hålla oss till att jämföra olika 24-tummare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-04 18:59

Den verkar riktigt fin. Dock var jag sugen på en 24" nu när jag väl ändå ska köpa en skärm. Vad tror ni om priserna på 24" IPS paneler framöver, med tanke på att 22" varianterna inte verkar ligga särskilt högt? Kommer vi se några prissänkningar framåt hösten/vintern?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-05 09:40

http://www.99.se/bildskaermar-grafikkort/260988-24-extern-till-macbook-cd.html

Jag köpte en Benq 24". Kostade ca 5000 då, kanske gått ner lite nu.. Hennyways så är jag VÄLDIGT nöjd med den skärmen! skrivit en liten rec i tråden jag länkade tiil.

1
Bevaka tråden