Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra temp-mapp i Firefox

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man öppnar en fil från nätet i Firefox (inte laddar ner), så laddas den ner i Downloads. Jag använder en annan mapp för nerladdningar och det vore praktiskt om de filer jag öppnar också hamnar där, så att jag snabbare kan radera dem. Går detta att fixa?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-05-02 01:10

Du kan ju kolla in inställningarna på Firefox...

Varför utgår du ifrån att jag inte letat bland inställningar?

Verkar som om detta är ett känt problem:
http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-659853.html

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-05-03 10:32

Jag ställde in en annan nerladdningsmapp i FF, efter det så sparar den allt däri.
Men varför ska du ändra det från början? Om du vill ha mappen på tex skrivbordet så kan du ju göra ett alias till den.

Ändring av nerladdningsmapp i Firefox ändrade inte temporär mapp för mig och verkar inte ha gjort det för nån annan heller om man googlar runt lite.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-05-04 01:05

Hmpf, vad irriterande. Nu har jag lagt ner en bra stund på att lista ut var den sparar den sökvägen, men den verkar vara hårdkodad i FF.
Anledningen att det fungerade förut för mig var troligen att jag hade en plugin som tog hand om allt sånt, men efter uppgradering till FF3 så använder jag vanliga Downloadsmappen.
Ledsen för min tidigare något störiga attityd, men du får nog antingen anpassa dig eller vänta på en uppgradering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-04 01:23

I firefox 1-2 så användes en systemvariabel i OSX som man satte i Safari. (Save downloaded files to..)
Det går att ändra katalog samt att den deletar alla temporära filer om man går in i about:config och ändrar/lägger till följande variabler med värde:
browser.download.useDownloadDir userset
browser.helperApps.deleteTempFileOnExit true

Har jag glömt nåt så går det bra att googla vidare

1
Bevaka tråden