Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa fler hemsidor med iWeb?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skapat en hemsida i iWeb och det har fungerat bra.

Nu tänkte jag skapa en ny, helt fristående sida men när jag ska publicera till en mapp så skapar den även de andra sidorna, jag tänkte att om jag står på den nya sidan så borde den publicera enbart den till en mapp.

Min fråga är alltså om jag kan skapa fler hemsidor som är oberoende av varandra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-30 11:29

Det kan du, men som du skriver så publicera till mapp gör det för samtliga skapade websidor. Problemet löses genom att du raderar mappar med övriga hemsidor. Vill du få med en index-html så se till att den hemsida du vill ha "isolerad" är överst bland siterna när du gör publiceringen

Använder du däremot .mac och publicerar så publiceras enbart den valda hemsidan har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 11:31

draags,

Kolla in:

iWebSites

...som tycks vara det du eftersöker!!

Lycka till,

- Torkel

Tusen tack.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-04-29 12:27

Ja där ser man att man måste vara uppmärksam på datumen i dessa trådar. Då detta ju är fullt möjligt i iWeb 09 Skulle kanske vara idé att plocka bort trådar som inte längre är aktuella..

Ursprungligen av Pehja:

Ja där ser man att man måste vara uppmärksam på datumen i dessa trådar. Då detta ju är fullt möjligt i iWeb 09 Skulle kanske vara idé att plocka bort trådar som inte längre är aktuella..

Och bara för att det är möjligt i iWeb 09 så betyder det automatiskt att alla som läser det här foumet använder iWeb 09?

Du tror inte att det kanske finns några som fortfarande kör äldre versioner?

Nej, det krävs nog lite mer tid än så, för att man ska plocka bort något gammalt...

Och även om det hade gått längre tid, så tycker jag ändå inte att man ska plocka bort gamla trådar. Men detta ska inte diskuteras här, utan hör väl snarare hemma i "Feedback"-forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden