Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar filen "BOM...." för DivX-spelare? Fattar nada....

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har DivX Player for Macintosh 1.04.
När jag försöker uppdatera poppar det upp ett fönster som säger att jag ska leta eda på min fil "BOM....archive" eller nåt (minns ej exakt). Har sökt genom varenda fil i datorn, men den filen finns inte. Har också sökt på Divx:s webbplats (divx.com) utan resultat.

Kan nån upplysa vad 17 detta är för fil?

TIA

Ursprungligen av Falutjorven:

..."BOM....archive" eller nåt (minns ej exakt)...

Prova gärna den där uppdateringen en gång till, och skriv ner exakt vad programmet säger (både filnamnet och felmeddelandet), så blir det nog lättare att hjälpa dig.

Senast redigerat 2009-04-27 14:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-27 14:31

BOM Archive Helper är det inbyggda hjälpprogram som används för att packa upp ZIP-filer i Finder. Det ligger i /System/Library/CoreServices och heter sedan Leopard "Arkivverktyg" (Archive Utility).

Att den klagar på att det programmet saknas är konstigt, då det uppenbarligen inte är en fil som man behöver känna till och än mindre bör röra på. En teori är att det kanske har att göra med just att programmet i Leopard har bytt namn. Om du får chansen att peka ut programmet, peka då ut det som jag talar om ovan och se om det hjälper.

Ursprungligen av Rajje:

BOM Archive Helper är det inbyggda hjälpprogram som används för att packa upp ZIP-filer i Finder. Det ligger i /System/Library/CoreServices och heter sedan Leopard "Arkivverktyg" (Archive Utility).

Att den klagar på att det programmet saknas är konstigt, då det uppenbarligen inte är en fil som man behöver känna till och än mindre bör röra på. En teori är att det kanske har att göra med just att programmet i Leopard har bytt namn. Om du får chansen att peka ut programmet, peka då ut det som jag talar om ovan och se om det hjälper.

Ah, kanon! Har inte testat än, men visst måste det vara så! Jag får väl nån tar-fil eller nåt nedladdad, och programmet vill kunna packa upp det. Lite skumt, eftersom andra program klarar det bra ändå...

Återkommer efter test.

1
Bevaka tråden