Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmformat för Itunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-26 14:42

Hej allihopa,

Man ska ju kunna se film med itunes, men vilket format måste filmerna vara i? jag har försökt med flera olika filmformat men det funkar inte. Nån som vet?

/Jonas

Ursprungligen av Puppets:

Hej allihopa,

Man ska ju kunna se film med itunes, men vilket format måste filmerna vara i? jag har försökt med flera olika filmformat men det funkar inte. Nån som vet?

/Jonas

MPEg4 är väl det allra vanligaste.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-04-26 16:28

iTunes gillar mp4, exempelvis handbrake och ffmpegx brukar kunna exportera video till rätt format för att det ska kunna spelas i iTunes och på iPod/iPhone.

Om du däremot installerar Perian (nu förutsätter jag att du har mac) så kan du spela vilket format du vill i iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-26 18:33

Hej
Tack för era svar, Ja det är mac jag har och jag har perian installerat. Men när jag försöker dra en filmfil till itunes går inte det och när jag väljer öppna med itunes så händer ingenting. Är det nån annan inställning tro som jag måste göra?

Mvh
Jonas

Om du konverterar filen till Mpeg4 så hittar iTunes den automatiskt, du behöver inte importera den manuellt. Själv använder jag Quicktime Pro eller kör direkt från EyeTV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-26 19:38

Tack nu funkar det, *.mov måste det vara och då gick det att köra men det blir någo sämre kvalitet dock.

/Jonas

1
Bevaka tråden