Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsproblem InDCS3: första sidan liggande, resten stående

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett skruvat fel har uppstått: När jag väljer att skiva ut flera sidor på ett liggande format (båda A4 och A3) så kommer första sidan ut liggande, men resterande "stående"! Har jag aldrig varit med om eller hört talas om. Har något tips?

Ursprungligen av Nilexsson:

Ett skruvat fel har uppstått: När jag väljer att skiva ut flera sidor på ett liggande format (båda A4 och A3) så kommer första sidan ut liggande, men resterande "stående"! Har jag aldrig varit med om eller hört talas om. Har något tips?

-Och tydligen ingen annan heller. Igår gjorde jag en "avinstallation" av ID från CS3s skiva och återinstallerade den. Men ändå fanns mina grundinställningar kvar. Hur gör man bäst en "clean" radering av programvaran, utan att behöva installera om hela CS3? Mycket tyder ju på att det är ID som "fuckat up"...

Det låter som ett problem med skrivardrivrutinen.

Prova att välja pappersformat etc under Page Setup istället för i InDesigns skrivutruta (se nedan). Sätt sedan pappersstorleken till "Defined by driver".

Hoppas detta hjälper dig.

Ursprungligen av Artrithr:

Det låter som ett problem med skrivardrivrutinen.

Prova att välja pappersformat etc under Page Setup istället för i InDesigns skrivutruta (se nedan). Sätt sedan pappersstorleken till "Defined by driver".

Hoppas detta hjälper dig.

-Det gjorde det! Man bugar och bockar ödmjukast!

1
Bevaka tråden