Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två cinema 30" + 1 ny mbp = sant?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gott folk!
Jag har en fråga, är det möjligt att driva två st apple cinema 30" med en mbp 15" 4gig ram 2.4gig.
Är det rent av någon som har provat sig på detta?
En annan fråga, går det att driva en apple 30" med en imac model ny?

På återhörande!

Har inte provat själv, men att köra två skärmar från en MacBook Pro blir svårt då den bara har en display port. Om man skulle få igång två skärmar med hjälp av adaptrar så lär de bara klona bilden också, så jag hade nog lagt de där (minst) 50 tusen kronorna på antingen en MacBook Pro + en cinema-skärm och en semester, eller en Mac Pro och en cinema-skärm (eller två 24")

Kollade på Apples hemsida och iMacen stödjer 30-tummaren.

Ursprungligen av http://www.apple.com/se/imac/specs.html:

Hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 2560 x 1600 bildpunkter (30 tum) på en extern bildskärm.

Men detta blir jag inte klok på:

Ursprungligen av http://www.apple.com/se/imac/specs.html:

Stöd för extern skärm i läge för skärmbildsdubblering

Vad menar de? Kan man bara ha extern skärm i dubbleringsläge?

Ursprungligen av henkebarn:

Men detta blir jag inte klok på:
Vad menar de? Kan man bara ha extern skärm i dubbleringsläge?

De menar att du kan, utöver datorns inbyggda skärm, köra en extern skärm i upp till 2560x1600 pixlar.

Om du vill kan du givetvis även spegla, men man kan ju undra hur 1680x1050 ser ut på en 30-tummare.

Ja du, man blir inte riktigt klok på specs från apple.
Vad jag har hört så finns det något typ av "hack" för att köra en 30" externt på en iMac, då vad jag har hört är det någon typ av mjukvara eller liknande som säger ifrån när man pluggar in en 30". Ja vad vet jag, någon som hört något liknande?

Det ligger till så här, i dagsläget har jag en mbp, och en iMac 24", men jag vill ha minst en extern bildskärm som går att köra på båda datorerna. Helst vill jag ha två men då får man väll byta ut imacen mot en pro. Anledningen till att jag vill ha två skärmar är att jag sitter och redigerar högupplösta bilder och det är en pina att jämföra två stycken 20mpixel stora bilder på 1 skärm, speciellt mbp 15" skärm.
Finns det ingen typ av splitter till minidisplay? har för mig att jag har läst det någon stans, men frågan är om mbp, har prestanda nog att driva två skärmar.
Ursäkta den icke sammanhängande texten, jag är på lyret. Trevlig påsk!

  • Oregistrerad
  • 2009-04-11 01:14
Ursprungligen av micke.schollin:

Hej gott folk!
Jag har en fråga, är det möjligt att driva två st apple cinema 30" med en mbp 15" 4gig ram 2.4gig.
Är det rent av någon som har provat sig på detta?
En annan fråga, går det att driva en apple 30" med en imac model ny?

På återhörande!

Har du tittat på datorn hur många utgångar den har? Du behöver nog inte titta så länge för att inse att du bara har.. ja. just EN..

Så glöm det.

Däremot finns det USB till DVI adapters, men dessvärre klarar dom inte mer än 1280 sist jag kollade, så det blir rätt mycket slöseri med pixlar.

En ny mac mini kanske går, den har ju både displayport och mini-dvi - men jag har inte undersökt det något

Ursprungligen av studiox:

Har du tittat på datorn hur många utgångar den har? Du behöver nog inte titta så länge för att inse att du bara har.. ja. just EN..

Så glöm det.

Däremot finns det USB till DVI adapters, men dessvärre klarar dom inte mer än 1280 sist jag kollade, så det blir rätt mycket slöseri med pixlar.

En ny mac mini kanske går, den har ju både displayport och mini-dvi - men jag har inte undersökt det något

Ja nu menade jag ju såklart en kabel med splitter el dylikt, men det verkar ju vara dött lopp.

1
Bevaka tråden