Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor 3G modem blockar internetsidor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett Telenor 3G modem till min macbook -09. Satt på tåget härom veckan och ville kolla lite tv-serier på mtv.com. Till min förvåning kom jag inte ens in på sidan, jag var obehörig att komma in på servern stod det. När jag sitter hemma på vanligt bredband är det aldrig några problem. Provade flera gånger med tidsintervall och även mellan två dagar, men fortfarande inget. Nån som vet vad det kan vara?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-07 22:45

Det har garanerat inget med Telenor att göra.

Beror nog på vilken tv-serie. Kan ju vara att egenproducerat metrial kan visas internarionellt. SVT t.ex tillåter egenproducerat material att visas internationellt.

Ok. Men varför är det skillnad när jag använder ett 3G modem mot när jag sitter hemma på vanligt bredband?

Ursprungligen av Fille_jr:

Ok. Men varför är det skillnad när jag använder ett 3G modem mot när jag sitter hemma på vanligt bredband?

Du kanske kommer in på nätet via ngn gateway ngnstans som SVT räknar som "icke normalt". De har väl missat Telenors nummer.

När jag kör iPhonen på 3G märker jag att det ju (givetvis) blir helt andra IP-nummer än om jag sitter bakom datorn.

1
Bevaka tråden