Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte kopiera fil till iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-04-09 12:22

När jag försöker kopiera rippade filmer (handbreak)så får jag ett fel meddelande (se bif. bild).

Det är bara filmer det gäller, musik går bra. Jag har mitt biblioteket på en separat disk som heter iTunes.

Det här problemet har dykt upp efter att jag installerade iTunes 8 men inte direkt.

Skapar jag ett nytt bibliotek så kan jag lägga till filmer. Har tagit bort alla iTunsfiler i prefs. men samma resultat.

Help?

  • Medlem
  • 2009-04-09 12:25

Jag har för mig att jag har sett det fladdra förbi i nån tråd att man inte (längre?) kan spela upp rippade skivor i AppleTV och att iTunes 8.1 sätter stopp för hanteringen av detta på nåt vis.

Ta det för vad det är (jag har ingen koll), men du kanske kan hitta mer info om jag pekar åt det hållet, innan nån som verkligen vet svarar...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-04-09 12:54

Var kanske lite otydlig, att spela upp de som redan finns i biblioteket går bra, men det går alltså inte att lägga till nya filmer i iTunes. Men eftersom jag kan lägga till, även filmer, om jag skapar ett helt nytt bibliotek så är det nog något i själva biblioteksfilen som gått trasigt eller så.

  • Medlem
  • 2009-04-09 15:56

Kasta det gamla då och gör ett nytt?

1
Bevaka tråden