Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

På jakt efter hållbara in-ear lurar runt 500kr, tips?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag är på jakt efter ett par in-ear lurar till min nyinköpta iPhone 3G. Jag har tidigare använt ett par J-jays till min iPod, och varit hyffsat nöjd med ljudet. Men nu har mitt andra par gått sönder, och jag börjar lessna. Så jag behöver alltså ett nytt par lurar, och de ska vara iPhone-kompatibla. Prisklass: runt 500:- Har kollat in SkullCandy FMJ iPhone, som finns på teknikmagasinet för cirka 400:-. Jag har ingen aning om ljudkvaliteten på dessa, men de verkar vara tåliga? (sladdarna) Har ni några tips på hållbara lurar (inget glapp i lurarna efter 1 år) , med bra ljud, som kostar runt 500:- ? Tack på förhand!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-01 21:21

Hej och välkommen till forumet Andogrando!
När du skapar nya trådar, försök söka först och skriv i befintliga trådar som handlar om ett visst ämne (bara ett tips som många nybörjare inte gör).
Sätt tydliga rubriker som talar om vad tråden handlar om, jag ändrade denna så att det går att se utan att gå in i tråden.

Mvh Kainen
-Moderator

När du skriver iPhone kompitabla, menar du med mic etc? Annars kan jag återigen tipsa om KOSS in-ear som säljes på ONOFFs lagerrens (gjorde för två veckor sedan iaf) för 199:-

Det är inga monsterlurar, men duger ett tag tills man har råd med ett par BOSE Around-Ear

kainen: Tack för vänligheten!

godpuppet: Jag hade ett par Koss tidigare, gillade ej mina öron. Tack ändå!

Det blev ett par FMJ, är mycket nöjd!

MVH Andreas

Ursprungligen av andogrando:

kainen: Tack för vänligheten!

godpuppet: Jag hade ett par Koss tidigare, gillade ej mina öron. Tack ändå!

Det blev ett par FMJ, är mycket nöjd!

MVH Andreas

Kul!

Jag har helt missat att dom existerade. Har jag förstått allt rätt om dom har mic och volymkontroll också?

Hej.
Jag var inställd på att volymkontroll också skulle finnas, såg det på nätet, men så var inte fallet.
Men där finns svarsknapp och mic, något som underlättar användandet mycket!
Fin prissänkning på dem också, från 799 till 399:- !

Ha det bra!
/Andreas

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-04-06 22:19

Skullcandy Smokin Buds funkar bra med, ganska hyfsat ljud.
Har en liten volymkontroll på sladden, dock ingen mikrofon eller svarsknapp, men som hörlurar har de hållt länge. De har, som verkar standard, en kontakt som sticker rakt upp från överdelen av iPhonen, jag trodde att de skulle hålla en vecka eller två max men de har förvånat mig än så länge och har inte glappat sönder precis där kabeln går in i plasten runt kontakten, som de två Griffin SmartTalk gjorde (2 st gick sönder inom loppet av 3-4 veckor, och då hanterades de riktigt varsamt).

Skullcandy Smokin Buds kostar runt 280:- (pris taget från Netonnet.se)

1
Bevaka tråden