Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallera iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-04 02:03

Har letat överallt hur man avinstallerar och åter installerar enbart iTunes p.g.a av syncnings problem med min iPod touch. Låter enkelt, men hittar inga instruktioner. Hur gör man?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-04 02:20

Är det Pc eller Mac vi snackar om? I Pc så är det bara att avinstallera från kontrollpanelen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-04 02:22

Det är en Mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-04 09:17

Dra programmet i papperskorgen och töm den. Installera om itunes.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-04 22:03

Det hjälper sällan att installera om själva programmet när en applikation krånglar. Desto oftare kan man lösa allehanda underligheter genom att slänga bort tillhörande inställningsfiler.
För iTunes finns bl.a.
com.apple.iTunesHelper.plist
com.apple.iTunes.plist
i ditt Bibliotek/Preferences

Jag har inte lyckats med att ta bort från iTunes från min mac. Funkar inte med att bara dra programmet till papperskorgen, den landar aldrig där. Finns det något annat sätt att ta bort program på?

Mvh
sickan

Ursprungligen av sickan86:

Jag har inte lyckats med att ta bort från iTunes från min mac. Funkar inte med att bara dra programmet till papperskorgen, den landar aldrig där. Finns det något annat sätt att ta bort program på?

Mvh
sickan

Titta i mappen program, där ligger iTunesikonen, det som ligger nere i docken är bara ett alias.
Den kommer troligen fråga efter ett lösenord (ditt lösen) för att bekräfta att du
är säker på det här.

Ta sedan ner en ny iTunes från Apple och installera.

1
Bevaka tråden