Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 x 2.66 dual core framtid?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arboga
  • 2009-03-27 08:57

Hej på er.

Jag är i farten att köpa en första generations mac pro (2x2.66) och undrar om det är ett smart köp idag, eller om man skulle ha satsat på en 1x quad?
Jag håller på med video och musik professionellt och då är det allt från compositing i shake och nuke samt 3d i cinema 4d. Jag kommer även att använda datorn till inspelning av 16 kanaler simultant i musiksammanhang.
Hur ser framtiden ut för en sådan burk? Hur länge kan den hänga med?
Hoppas ni kan ge mig lite tankar på det här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 10:16

med tanke på att det sitter dubbla xeon processorer i den burken behöver du inte oroa dig, om du söker på dom flesta forum som handlar om vfx och comp så rekommenderar dom just xeon för sånt. är själv precis på väg att köpa en sån burk och jag jobbar profesionellt med exakt samma saker som du.

Se bara till att köra i rejält med ram-minne. Priserna på Ram är ganska attraktiva numera. FBDimmar kostar ca 780:-/2 GB modul. Tänk på att dessa ska monteras parvis. För prisskillnaden mellan en beg och en ny kan du få mycket ram-minne...och MacPro kan ju använda mellan 16 - 32 GB Ram!

  • Medlem
  • Arboga
  • 2009-03-28 09:32

Tack för svaren!
När det gäller ram-minne så kommer jag köra 10gb. Det borde man klara sig på ett tag framöver

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-05-25 16:36

Hyffsat 2:a-handsvärde på Mac Pro.

(Nästan) halva värdet kvar på en modell som introducerades för snart tre år sedan. (Även om just denna burk köptes senare och har garanti kvar)

http://www.tradera.com/Mac-Pro-auktion_91404084

1
Bevaka tråden