Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag byta plats på min time machine hd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter just nu och tar time machine-backup med en hårddisk (WD MyBook) som är inkopplad på min iMac via Firewire. Skulle istället vilja hänga på den på min Airport Extreme. Fråga 1: Är det så enkelt att jag bara flyttar på den, kopplar in den (via usb, istället) och kör på som vanligt? Eller behöver jag göra någon stor ominstallation? Fråga 2: Enligt MyBook manualen så är den utrustad med något som heter Smartpower dvs. hårddisken slås av och på samtidigt som datorn (även med usb-koppling). Men hur fungerar detta med Airporten? Den är ju alltid på. Och om det inte fungerar hur bra kommer disken igentligen att må av att alltid vara på?

Har en fundering kring samma sak. Jag gjorde en backup på min externa via USB, som jag sedan kopplade ihop med min Airport Extreme. Då vill den inte göra backup, den säger att hårddisken måste vara formaterad i OSX extended (journalförd). Varför måste den vara det, måste den vara det? Undviker gärna att formatera hårddisken och börja om från början.

/Hugo

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-03-27 08:05

Fråga1 : Japp så enkelt är det, men den kommer vilja börja om från början och fortsätter inte på den backup du har tyvärr.

1
Bevaka tråden