Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ändra bild i messenger

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,

ny användare här på forumet. försökt att söka lite i trådarna om messenger men hittar inte mitt dilemma någonstans.

eftersom jag är en switcher från pc till mac sedan en vecka tillbaka får ni ha förbarmande med mig i mina knäppa frågor. tycker ändå att det har gått relativt smidigt

är verkligen messenger för mac helt färdigutvecklad?
när jag försöker byta profilbild så får jag att bilden inte är ett giltigt filformat trots att det är en vanlig jpeg bild. det är väl ändå ett universiellt format?
har ni andra problem med att byta profilbild?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-03-22 19:38

Hej och välkommen hit Grattis till bytet också!
Jodå nog är den färdigutvecklad alltid, men jag känner igen det där problemet från både windows och mac-versionen av messenger. Har för mig att det bara är att försöka att byta och byta tills det funkar
Men som vanligt i såna här trådar så brukar man rekommendera Adium istället http://adiumx.com/

jag har faktiskt redan installerat adium och kör det. vet inte varför jag vill envisas med att köra messenger men det är väl av gammal vana antar jag :tveksam:.

ska det sen vara så krångligt bara för att byta en stackars bild kan det ju egentligen kvitta, då är adium betydligt bättre!

tack för svar i alla fall! är jättenöjd med mitt byte och redan efter bara en vecka är jag total såld

1
Bevaka tråden