Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är inte detta ett öppet forum eller lever vi i diktatur ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-19 16:51

Med vilken rätt stänger ni mitt inlägg ?
så länge det inte innehåller lagvidrigt innehåll (sex el. rasim el likande) anser jag inte att ni kan göra det

Vad är det för inställning ?
Vad är det för skillnad att köra Windows på en Mac eller Mac på en annat dator-typ ?
Är inte detta ett fritt forum ?

Nej, det är inte ett fritt forum, man måste följa reglerna som du godkände när du blev användare. Detta har dessutom diskuterats in absurdum.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-19 16:53

och var står det att man inte får ventilera PC el Linux ?

Ursprungligen av K_ungen:

och var står det att man inte får ventilera PC el Linux ?

My bad, villkoren är dåligt uppdaterade. Eftersom detta är ett Macforum skulle det nog spåra ur om man började diskutera PC och Linux eller hur? Ligger ju utanför Mac-forumets scope. Dessutom är det hur som helst inte tillåtet att diskutera OS X på annan plattform än Apples.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-19 17:08

Ja du kan ju testa en sökning på Windows eller Linux i på 99.se - det dyker upp över 600 träffar vardera !
Till och med "The devil in disguise", Bill Gates dyker upp 348 gånger !!

Då gäller det för STASI, förlåt menade moderatorerna, att jobba på med censuren

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-19 17:10

Bill Gates är en bra kille. Det finns ett autentiskt ljudklipp där han proklamerar: "If I would buy a computer for my mother it would be a Macintosh", på sitt sedvanligt Woody Allenska röstläge.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-03-19 17:11

Du snackade om osx86. Inte om linux, skärp dig. Detta har diskuterats förr och vi tillåter inte det. Precis samma regel som macrumors eller tex sweclockers har.

"MacOS X på Asus eee PC" var din tråd. Inte om linux eller pc.

3... 2...1...

Skillnaden ligger i att i Mac OS X användaravtal får du inte installera den på annan hårdvara än Apples och således gör du ett regelbrott. Windows får under vissa omständigheter installeras på Apple hårdvara.

Vi förbjuder inte diskussioner kring varken Linux eller Windows på Apple-hårdvara.

Detta har diskuterats in i absurdum som Capeman skriver - jag låser tråden så det inte ska hända igen.

  • Medlem
  • 2009-03-19 22:02
Ursprungligen av K_ungen:

Med vilken rätt stänger ni mitt inlägg ?
så länge det inte innehåller lagvidrigt innehåll (sex el. rasim el likande) anser jag inte att ni kan göra det

Vad är det för inställning ?
Vad är det för skillnad att köra Windows på en Mac eller Mac på en annat dator-typ ?
Är inte detta ett fritt forum ?

Jag vill bara tillägga att det redan finns trådar om hur "fritt" detta forum är. Sök rätt på dem, kanske på sökordet "censur".
http://www.99.se/feedback/245516-tog-fra-traden-vaegen.html
http://www.99.se/feedback/105899-censur-pa-99mac.html

1
Bevaka tråden