Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här gör du: Bildmatrial från Itunes visas Perfekt i Iphonen!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla 99:are!

Har ägnat hela min lediga dag åt att försöka fixa ALLA bilder till albumen i Iphonen.
Efter ca 4h har jag löst det, det tar lite tid men vill du ha det snyggt och perfekt så gör du som jag
Jag har också löst efter lite pillande hur man för över Iphonens bilder, och då är det alla bilder ink. "Kamera rulle"
Lösning: Första gången du pluggar in Iphonen i datorn så vill datorn installera en kamera!
Det är Iphonens bilder, så installera den. Sedan kan du hitta bilderna i "Den Här Datorn" under "Apple Iphone"

Testat med Windows.

Du måste ha:
*Senaste Itunes (8.0.2)
*Apple Iphone 3G/2G eller Ipod Touch 1G/2G
*Internet-anslutning.
*Ett Itunes Store konto, finns guider hur du gör ett på 99.se.

Klicka på länken för att se bilderna!

Det finns två sett att fixa dina albumbilder på, under är det enklaste och det är det andra är lite svårare som tar längre tid.

Steg 1

Koppla in din Iphone/Itouch till datorn och se till att du startar Itunes.
Nu ska den vara ihopkopplad med Itunes och vi kan börja arbeta.

Steg 2

Högerklicka på ett album och välj "visa info".
Gå in på Google och sök på albumets namn i BILDER.
Välj den största, snyggaste bilden och spara. Sedan gör du som bild 2 visar, "drar bilden från MINA BILDER till Itunes där det står Bildmatrial.

Bild: http://img264.imageshack.us/img264/3882/cafvxvz.jpg

Upprepa detta på alla album.

Nedan kräver att du har ett Itunes store konto!

Steg 1

Koppla in din Iphone/Itouch till datorn och se till att du startar Itunes.
Nu ska den vara ihopkopplad med Itunes och vi kan börja arbeta.

Steg 2

Makera ALLA album i Itunes genom att hålla inne Ctrl och klicka på ALLA album.
Albumen ska nu ha en "ljus blå" kant runt sig. Som på bilden nedan.

http://img13.imageshack.us/img13/6494/itunesr.png

Steg 3

Högerklicka nu på ett album (när alla albumen är markerade)
Då kommer det komma upp en lista med olika saker att göra, klicka på"Hämta bildmatrial till album"
Om Itunes säger någon gång: Vill du verkligen redigera information om flera objekt" klicka Ja.

Nu kommer Itunes att leta upp alla bilder till dom albumen.
Det kommer att ta en stund men bara vänta tills det kommer upp en ruta där det står "typ" något om bilder eller album.

Steg 4

Nu synkroniserar du Itunes med Iphonen/Itouchen och kolla ALLA albumen så att bilderna ligger där. Testa CoverFlow osv.

Saknar vissa låtar bilder måste du göra såhär.
Gå in i Itunes och klicka in på en låt och högerklicka, sedan "Visa Info" sedan Bildmatrial.
Gå in på Google och sök på albumets namn i BILDER.
Välj den största, snyggaste bilden och spara.

Gå in i Itunes igen och om det inte finns någon bild i Bildmatrial så klickar du på "Lägg till.." och väljer albumets bild som du har sparat från Google.
Klicka på knappen "nästa" och kolla så att ALLA låtar har samma bild. Annars så gör du som ovan.

http://img11.imageshack.us/img11/1559/mmmz.png

Du kanske måste göra så med ALLA låtar och album som jag fick göra men jag lovar att det blir verkligen grymt snyggt i din Iphone.

Krånligt men snyggt!

Hoppas det funkar lika bra som det funkade för mig.
Om det funkade, länka gärna min guide så fler kan lära sig av den

//Emil

Senast redigerat 2009-03-13 17:34

För dom Mods som tror att jag vill "bumpa" eller någon konstigt till min guide, jag gör inte det..
Jag försöker bara att hjälpa eftersom jag har kommit på hur.

Mvh Emil

1
Bevaka tråden