Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med upplösning när jag använder s-video

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-07 15:52

Hej!
Köpte en iMac häromdan (den gamla 20" modellen) och älskar den. Men nu har det första problemet uppstått. När jag kopplar in min gamla TV via s-video (köpte alltså en mini-dvi till video-adapter) så blir upplösningen på iMacen knasig. Jag vill kunna köra skärmdubblering och ändå ha normal upplösning på iMacen (1680x1050), men när jag kopplar in adaptern så blir det inte längre widescreen och upplösningen blir lägre. Jag har försökt med lite olika inställningar, men får inte rätt på det. r det någon annan som haft ett liknande problem och fått rätt på det?

En relaterad fråga: om jag får rätt på det, är det några nackdelar med att alltid ha s-videon inkopplad till iMacen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-07 16:00

Det kommer inte gå, eftersom skärmdubblering är just dubblering. Du får exakt samma bild på båda skärmarna, så du kan inte ha två olika upplösningar, utan den minsta skärmen sätter gränsen.
Kör hellre utan skärmdubblering och dra enkelt över filmer till TVn för att spela upp dem där. Du kan ju även välja att ha TVn som huvudskärm, så att du får menyrad och Dock där om du styr från soffan.

  • Medlem
  • 2009-03-08 15:04

Det låter logiskt. Tack för ditt svar. Jag får nog pllugga i sladden varje gång jag ska koppla in tv då, för de står i olika rum vilket gör det krångligt att dra över filmerna...

1
Bevaka tråden