Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min mac är uppkäftig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För första gången på många år är jag flyg förbannad på min mac. Under hela gårdagskvällen fick den för sig att låsa sig sextalet gånger. Detta hände när jag hade Firefox, iTunes, Adium och uTorrent igång samtidigt. Så fort uTorrent börja leka med trafik upp och ner så låste sig allt. Även min externa hårddisk (dit filerna laddas) var ansluten.

Inte nog med det, när jag sedan startat om datorn, för att bränna ut en DVD, så flippade toast ut totalt, den hängde sig vid "writing lead-out" första gången och andra gången vid 63% (Toast svarar inte enl. aktivitetshanteraren) så jag quittade toast, men skivan verkade bränna på som om inget annat hänt, fick inte ut den heller för än jag rebootade datorn.

Datorn jag har att leka med är macbook alu (sep 2008). But whyyyyy!?

Har du möjligen Safari 4 Beta installerat?

För jag har upplevt lite svaj på saker och ting sedan jag installerade betan. Bl.a. hängningar av uTorrent. (Jag är inte helt säker på att det är Safari som ställer till det, därav min fråga)

Jag har upplevt samma sak sen i söndags. Firefox kraschar hela tiden och går inte att öppna (har kastat och laddat ner på nytt men det hjälper inte), nu har jag laddar ner Firefox 2.0, som fungerar hyfsat. Flash är jättejätteseg, TaskTime4 fungerar inte som det ska, datorn hänger sig 10-tal ggr per dag. Känns som att vara tillbaka på 90-talet. Har inte installerat Safari 4. Har en ny MAcBookPro 2.53GHz Intel Core 2 Duo.

Jag har inte nya Safari, kör FF. Verkar väldigt konstigt minst sagt, att det bara hände pang poff!

1
Bevaka tråden