Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audioformat?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-12 23:43

En god vän till mig var ute och letade musik på nätet och fann något med filändelsen .mpc
Vad är det för något? Funkar det att koda av i iTunes? Bättre/sämre än mp3? Eller...?

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
En god vän till mig var ute och letade musik på nätet och fann något med filändelsen .mpc
Vad är det för något? Funkar det att koda av i iTunes? Bättre/sämre än mp3? Eller...?

Öhh, .mpc är en Microsoft Project fil, alternativt en C shell fil.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-13 00:00

Ööö jaha...? Men det finns även ett audioformat med ändelsen .mpc. Se här. Frågan är väl egentligen hur får min vän det här att funka?

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Ööö jaha...? Men det finns även ett audioformat med ändelsen .mpc. Se här. Frågan är väl egentligen hur får min vän det här att funka?

Se så.. Var inget illa menat, utan mer (öhh, som i tanke)... Puckat av dom att använda en redan använd suffix (som finns som suffix för tre olika tillämpningar, varav ett stort från MS)

Det verkar som det är ytterligare (!) en MPEG1 Layer 2 variant som utlovar guld och gröna skogar. Även kallat Musepack eller MP+.. Suck..

http://www.personal.uni-jena.de/~pfk/mpp/

Finns någon kommandolinjesverktyg för X. Men jag vet inte hur det fungerar.. Annars pröva själv.. Källkoden finns där..

http://www.personal.uni-jena.de/~pfk/mpp/

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-13 12:37

Efter lite mer forskning har jag hittat lite verktyg för att få mpc till brännbart format mha mpc2aiff. För att kunna lyssna direkt finns ett lite krångligare sätt beskrivet här.
Om nån skulle råka vara intresserad...
Dock har någon musik i detta format ännu ej blivit nerladdat så rapport om hur det låter får vänta ett tag till.

1
Bevaka tråden