Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i OSX 10.5.6 på Macbook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en månad gammal Macbook. När jag sitter i Finder med skrivbordet uppe och skall göra nåt så enkelt som att klicka på "Filmer" foldern, stängs hela Finderfönstret ner och jag måste öppna ett nytt fönster. Provar flera gånger, och får det att sluta stänga när jag väljer ett annat visningsläge i Finder. För det mesta fungerar det nu sen några dagar tillbaka som det skall, men vad kan det vara?

  • Medlem
  • 2009-03-02 10:47

Har du startat om Finder? (cmd+opt+esc, så får du upp en ruta med aktiva program, markera Finder och tryck starta om)

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-02 11:13

Det kan vara så att du har en film i din film-mapp som finder försöker göra en förhandsvisning på men misslyckas och stänger fönstret istället. Kan bli så ibland. Kolla i film-mappen om det kan finnas något som kan ställa till det.

Provade att starta om, ingen skillnad.

Ok, har en del filmer och tv-avsnitt, men inga visas som förhandsvisningar. Alla har quicktimelogga bara. Hur ser jag vilken som är boven?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-02 12:06

Du får prova lyfta ut en film i taget och se om problemet kvarstår. Repetera tills problemet upphör

Haha, kul tillvägagångssätt...

jag har märkt att preview på vissa videofiler går sönder (och sumpar findern) om man har perian installerat och 'load exernal subtitles' aktiverat.

så om du har perian, prova att ändra i systeminställningarna.

Ändrade i Perian, klickade bort subtitlesboxen, så den blev tom. Men problemet kvarstår. Har märkt nu att också om jag trycker på "Musik" mappen i Finder så händer samma sak...

1
Bevaka tråden