Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyrfilm i iTunes, när kommer det?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:41

När kommer hyrfilm?
Varför ska allting dröja sån tid?
Är der någon som hört nått eller?

edit: Svärord raderade. /Mod

Senast redigerat 2009-02-13 07:09
  • Medlem
  • 2008-07-11 22:10

Fråga filmbolagen, det är de som ännu inte har förstått det här med internet och vilka möjligheter det ger.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-11 22:17

Jag hade lätt betalat för att hyra film på nätet. Idag saknas enkelheten

Man kan hyra film och köpa TV-avsnitt redan idag om man inte har något emot att trixa lite. Man köper ett iTunes-giftcard för US-Store på ebay och sedan är det bara att köra. Kolla in denna instruktion ifall du verkligen vill ha tillgång till detta idag.
http://www.99.se/itunes/110317-g-ra-ink-p-via-itms-usa.html

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-11 22:24

Men det är inte native. Man kan köpa en ferrarri som man bygger själv men det är inte rätt

Det är så "native" som det kan bli i dagens läge och troligtvis en lång tid framöver.
Hela grejen beror på att t.ex TV-avsnitt sänds in USA och säljs sedan på iTunes någon timme efter sändning. Om alla i hela världen skulle ha tillgång till de TV-avsnitten så skulle det inte vara lika lockande för TV4 att köpa t.ex "Lost" för att den stora skaran fans som behövs för reklamintäkter redan köpt avsnittet reklamfritt från iTunes Store.
De stora pengarna ligger nog i att sälja säsonger till TV-bolag världen över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 22:43

Kan bara hålla med om att det funkar ypperligt att hyra via Amerikanska iTunes store, så native som nåt kan kännas.

/Tangen

Livar upp en gammal tråd.
Jag tycker det har tystnat om hyrfilm i iTunes. Sket det sig i USA eller har de bara glömt bort oss här i Europa. Jag skulle gladeligen hyra via nätet istället för att hämta från andra konstiga ställen eller slaska ut i snön till en videobutik.
Sjukt konstigt att det inte finns ett enda ställe att hyra på om man har mac. Alla kräver windows. bah, man blir trött

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-09 10:36
Ursprungligen av wallraff:

Livar upp en gammal tråd.
Jag tycker det har tystnat om hyrfilm i iTunes. Sket det sig i USA eller har de bara glömt bort oss här i Europa. Jag skulle gladeligen hyra via nätet istället för att hämta från andra konstiga ställen eller slaska ut i snön till en videobutik.
Sjukt konstigt att det inte finns ett enda ställe att hyra på om man har mac. Alla kräver windows. bah, man blir trött

Som det gick att läsa i en amerikansk artikel kort efter lanseringen så förklarades det hela med att nord-amerika är *en* marknad vilket gör det enkelt att författa avtal. Trots att samma bolag även finns representerade i Europa så är, i stort sett, varje land en marknad vilket kräver ett separat avtal för varje marknad (=land). Jobs lovade att det skulle finnas hyrfilm i slutet på året (läs 2008), men det löftet kom på skam.

Ursprungligen av frazze:

Jobs lovade att det skulle finnas hyrfilm i slutet på året (läs 2008), men det löftet kom på skam.

Vadå, i Storbrittanien finns hyrfilm via itUnes, alltså höll han sitt löfte. I Frankrike och Tyskland finns inte film, men TV-serier.

Tror knappast han lovade hyrfilm i lilla Sverige i slutet av 2008...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-10 09:39
Ursprungligen av Leftrustle:

Vadå, i Storbrittanien finns hyrfilm via itUnes, alltså höll han sitt löfte. I Frankrike och Tyskland finns inte film, men TV-serier.

Tror knappast han lovade hyrfilm i lilla Sverige i slutet av 2008...

Självklart kan jag jaga fram artiklen eller ännu bättre den presentation som Jobs höll. Men jag håller lite på att jag minns rätt angående att man nämde resten av iTunes-marknaden (=lilla Sverige).

Ursprungligen av wallraff:

Sjukt konstigt att det inte finns ett enda ställe att hyra på om man har mac. Alla kräver windows. bah, man blir trött

Headweb finns och funkar för mac, men utbudet är inte det största.

http://www.headweb.com

Jag är besviken på Apple. Dom fixar inte biffen denna gång. Uselt.

krångligt krångligt krångligt det där att man måste ha US acc för att hyra/köpa film inte konstigt att folk laddar ner olagligt. När det kommer så kommer ja lätt köpa och hyra film via iTunes men flyttar till till USA i sommar så då kommer ja ju köpa gift card på walmart

Vissa kanske skulle sluta med skärmdumpar och istället skriva avtal med Apple.

1
Bevaka tråden