Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook 13" Unibody + Mini DisplayPort to VGA-adapter - Funkar bra/dåligt??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Som trådrubriken säger; är det någon som har haft någon erfarenhet än av att koppla in MB 13" Unibody till projektor med hjälp av Mini DisplayPort-VGA-adaptern som går att köpa (länk)?

Kommer strax byta ut min MBP mot en ny unibody 13", men eftersom jag titt som tätt tar med mig datorn till universitetet och visar keynote-presentationer vill jag vara säker på att det kommer fungera med den nya displayporten och skolans vga-projektorer.

Någon som har erfarenhet? Känns kanske lite dumt att fråga, men eftersom det är en relativt ny produkt kan det ju finnas barnsjukdomar, vad vet jag....

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • 2009-01-27 11:50

Jag tycker inte att det är några konstigheter. Har använt den mot projektor ett par tre gånger och det har inte varit några problem. Extern skärm har jag kört flera gånger och det har inte varit några som helst problem. Men så fort du har adaptern inkopplad, så kan du slå ihop datorn utan att den somnar, men då blir den externa primär.

Det enda som är lite märkligt är väl att skärmen blinkar några gånger när man stoppar i eller tar ur kontakten, men det är ju inte så att det innebär några problem.

Ursprungligen av jac:

Jag tycker inte att det är några konstigheter. Har använt den mot projektor ett par tre gånger och det har inte varit några problem. Extern skärm har jag kört flera gånger och det har inte varit några som helst problem. Men så fort du har adaptern inkopplad, så kan du slå ihop datorn utan att den somnar, men då blir den externa primär.

Det enda som är lite märkligt är väl att skärmen blinkar några gånger när man stoppar i eller tar ur kontakten, men det är ju inte så att det innebär några problem.

Det låter ju lovande, tack för konfirmationen. Blev lite undrande när man hörde om problemen med Dual-link DVI adaptern; skönt att höra att detta iaf. funkar.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-02-06 08:26

Den fungerar riktigt dåligt för mig, inte bra alls, tappar signal och bilden blir svart en till två sek titt som tätt. testad med olika kablar på olika skärmar/lcd-tv apparater.
Förstår inte hur apple kan ha misslyckats så stort med en så enkel pryl, läser man på engelskspråkiga forum och recensionssidor så är det många andra som klagar på samma problem, så det är visst inte bara jag som har trassel med den heller.

  • Medlem
  • 2009-02-06 09:48

Viljam: Är det dual-link adaptern, eller den enkla?

  • Medlem
  • 2009-02-07 16:07

Jag har den enkla displayport-vga och den funkar inge vidare. Den hitta inte ens min brorsas 22" benq skärm och min samsung lcd med vga in hittar den men bilden blir svart.

Nått strul är det, vettefan vart man skall vända sig, Skickar mail till apple support men får inget svar.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-02-14 12:15

Jac: Det är den enkla VGA adaptern jag skrev om.

  • Medlem
  • 2009-02-14 21:03

Jag har läst om problem med Dual-link-adaptern, men inte om den enkla, men det är väl klart att det finns med... För mig funkar den utmärkt. Jag har använt den med en Dell-skärm, två olika Dell-projektorer och någon annan projektor
Men om det krånglar får ni väl helt enkelt be om en ny från Apple? De har väl ett års garanti på den med?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-02-16 17:15

ganska många som gnäller på dem på amerikanska applestore i kommentarerna, så jag tror inte en ny hjälper :/ men kanske, skadar väl inte att prova iofs.

http://store.apple.com/us/product/MB572Z/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MjkyNjI0MA

1
Bevaka tråden