Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Var ju ett tag sedan man laddade upp senast. Så här ser det ut på min skol-laptop för tillfället.

Ursprungligen av kottkrig:

Var ju ett tag sedan man laddade upp senast. Så här ser det ut på min skol-laptop för tillfället.

Vad är det för app som visar datumet? Ser snyggt ut!

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Vad är det för app som visar datumet? Ser snyggt ut!

Det är geektool. Skitsmidigt sätt att köra unixkommandon på skrivbordet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-02 19:04
Ursprungligen av kottkrig:

Det är geektool. Skitsmidigt sätt att köra unixkommandon på skrivbordet.

Trodde inte Geektool kunde visa så stort datum plus ett citat från nån under ;P

Ursprungligen av dayweed:

Trodde inte Geektool kunde visa så stort datum plus ett citat från nån under ;P

Man kan göra mycket med terminalkommandon.

Datum: date +%d
Månad: date +%B
Dag: date +%A

Dagens citat: curl http://encarta.msn.com/encnet/feeds/rssfeed.aspx?type=quote | grep description | sed -e 's/\(.*<description>\)//' -e 's/<\/description>.*//'

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-02 20:13
Ursprungligen av kottkrig:

Man kan göra mycket med terminalkommandon.

Datum: date +%d
Månad: date +%B
Dag: date +%A

Dagens citat: curl http://encarta.msn.com/encnet/feeds/rssfeed.aspx?type=quote | grep description | sed -e 's/\(.*<description>\)//' -e 's/<\/description>.*//'

Hehe jo jag kom på det.. Man måste skapa var för sig.. Datum, Månad, Dag osv.. Inte allt i ett, utan allt måste vara en ny entry. Sedan kan man blanda lite hur man vill, som du har gjort. D'oh!

Tack för citatet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 20:00
Ursprungligen av kottkrig:

Man kan göra mycket med terminalkommandon.

Datum: date +%d
Månad: date +%B
Dag: date +%A

Dagens citat: curl Quote of the Day | grep description | sed -e 's/\(.*<description>\)//' -e 's/<\/description>.*//'

Tackar för citatkoden. Jag har dock ett litet problem. Den verkar inte använda rätt charset? Hur kan man fixa detta?

Ursprungligen av dekau:

Tackar för citatkoden. Jag har dock ett litet problem. Den verkar inte använda rätt charset? Hur kan man fixa detta?

Det problemet dök upp för mig också idag... Måste säga att jag vet faktiskt inte om det går att lösa i geektool. Skall se om jag hittar nåt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 20:12
Ursprungligen av kottkrig:

Det problemet dök upp för mig också idag... Måste säga att jag vet faktiskt inte om det går att lösa i geektool. Skall se om jag hittar nåt.

Hittar inget heller. Det ser ju rätt ut i terminalen i alla fall. Lustigt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-04 20:25

kottkrig: Snygg wallpaper du har på din hemma-Mac Kan du dela?

Var hittar du allt? Google? Deviantart? Interfacelift? Jag tycker jag har letat överallt.. Insanelymac har väl en del också

Ursprungligen av dayweed:

kottkrig: Snygg wallpaper du har på din hemma-Mac Kan du dela?

Var hittar du allt? Google? Deviantart? Interfacelift? Jag tycker jag har letat överallt.. Insanelymac har väl en del också

Skall försöka leta upp den wallpapern.

Det allra mesta hittar jag i MacThemes-forumet. Riktigt trevligt forum för alla överkreativa människor i världen.

Ursprungligen av kottkrig:

Man kan göra mycket med terminalkommandon.

Datum: date +%d
Månad: date +%B
Dag: date +%A

Dagens citat: curl http://encarta.msn.com/encnet/feeds/rssfeed.aspx?type=quote | grep description | sed -e 's/\(.*<description>\)//' -e 's/<\/description>.*//'

Koden för Dagens Citat fungerar inte för mig? Jag har lagt in curl via pakethanteraren fink, så det ska inte vara problemet.

Snyggt! Särskilt Adium, vilka xtras har du använt för att få det att se ut sådär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 23:33
Ursprungligen av FillilutteN:

Snyggt! Särskilt Adium, vilka xtras har du använt för att få det att se ut sådär?

vill också gärna veta! Riktigt nice design i adium. Hur?=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 08:45
Ursprungligen av yupyup:

vill också gärna veta! Riktigt nice design i adium. Hur?=)

Jag tror inte att man kan få det att fungera sådär ifrån xtras på aidums hemsida. Jag har själv suttit och fått till det. Jag hittade en länk till en snubbe som gjort ett slags mod man installerar för att få t.ex. det där krysset uppe i vänstra hörnet. Kolla denna: MacThemes Forum / [HUD] The Complete Adium HUD Skin Version 2.2 *FOR ADIUM 1.3* - Tanka den och läs readme filen noga! Jag kan posta en bild för att försäkra om att det där funkar. Mitt desktop: http://img201.imageshack.us/img201/3738/bild1tz6.png

Ursprungligen av FillilutteN:

Snyggt! Särskilt Adium, vilka xtras har du använt för att få det att se ut sådär?

Ursprungligen av yupyup:

vill också gärna veta! Riktigt nice design i adium. Hur?=)

Metoden som uttrycks i den här tråden avänder jag mig av: [other] Transmission + Adium HUD

Tycker det ger bättre resultat än den länken marQz länkade till även då jag villigt erkänner att det var ett tag sedan jag testade den metoden. O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 20:54
Ursprungligen av kottkrig:

Metoden som uttrycks i den här tråden avänder jag mig av: [other] Transmission + Adium HUD

Tycker det ger bättre resultat än den länken marQz länkade till även då jag villigt erkänner att det var ett tag sedan jag testade den metoden. O:-)

hi hi, jo faktiskt. Håller med!

Ursprungligen av kottkrig:

Slänger upp hur det ser ut på hemdatorn också

Fem över halv åtta? Kreativt! Hur går man tillväga för att få det i menyn? Ändrar under "Internationellt" i Systeminställningar.app eller?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Fem över halv åtta? Kreativt! Hur går man tillväga för att få det i menyn? Ändrar under "Internationellt" i Systeminställningar.app eller?

Nix.

Man installerar programmet FuzzyClock.

Såhär ser det ut hos mig.

Mitt skrivbord

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Mitt skrivbord

Schysst DOF! I like.

Ursprungligen av wilhelm-pod:

Mitt skrivbord

Kan man få bakgrundsbilden?

Tack!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-02-11 02:48

Jag får väll lägga upp en bild jag också.

Mac OS 10.5.6

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-02-11 20:42
Ursprungligen av Csoft:

Jag får väll lägga upp en bild jag också.

Mac OS 10.5.6

Hey, är inte det där en HP-Bakgrund?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-02-11 20:48
Ursprungligen av fedi-93:

Hey, är inte det där en HP-Bakgrund?

Jo, väldigt behaglig!

Ursprungligen av fedi-93:

Hey, är inte det där en HP-Bakgrund?

Inte nu längre

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 20:18

Så här ser min iMac ut

Bevaka tråden