Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MySQL Administrator beter sig sjukt konstigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Var med om detta förut en gång. Men nu har den verkligen fuckat ur totalt. Så fort jag försöker lägga in en kolumn i en tabell får jag felmeddelande, se bild nedan:

Eller det här felmeddelandet när jag försöker ändra värdet för en kolumn:

Någon som vet vad detta beror på?

// Jocke

Svårt att hjälpa dig utan sql-syntaxen.

  • Medlem
  • 2009-01-29 20:41

Vilket version av server och administratorn kör du? Kan det vara en clash mellan dem? Har 1.2.12 av administratorn och 5.1.11 på servern.

Jag testade här och då får jag upp sql-syntaxen innan den kör så man ser vad den tänker göra.

För bild 2 ser syntaxen ut så här: ALTER TABLE `castrol`.`participant` MODIFY COLUMN `name` VARCHAR;

MySQL Version: MySQL 5.1.30
MySQL Administrator: 1.2.12

  • Medlem
  • 2009-01-30 02:56

VARCHAR behöver en storlek efter sig, tex VARCHAR(255) eller liknande. Märkligt att den inte lägger till något defaultvärde automatiskt.

Första felet verkar ju ha att göra med namnet newcolumn. Den finns ju definitivt inte i kolumnlistan så det är känns naturligt att felet uppstår. Frågan är ju varifrån det kommer. Det råkar inte vara så att newcolumn är nämnt i någon utav tabbarna där nere, dvs Indices/Foreigh Keys/Column Details och något inte blivit uppdaterat?

1
Bevaka tråden