Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Ghz TISD powerbook med laddningsproblem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 22:03

har en 1 Ghz TISD powerbook som har ett problem med att laddningen av batteriet slår av efter ett tag (laddningslampan slocknar både i grön och gult läge). Detta kan inträffa när som helst, även när man inte använder datorn. Mycket irreterande! Problemet har funnits där ända sen datorn var ny, och jag har läst om andra som har samma symptom. Jag har dock inte hört eller läst om någon lösning (ny laddare verkar inte hjälpa) och tänkte kolla om det var någon som har hört nåt? Kollat både macnn forum och apple forum och där verkar diskussioner om detta ha dött ut.

/magnus

  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 22:56

Jag har också märkt av detta märkliga fel. Det brukar iofs lösa sig när jag ser till att kontakten sitter i väggen så fast som möjligt.

Hade problem med laddningen och fick utbytt DC-in kortet på min PowerBook. Eftersom du har mycket garanti kvar föreslår jag att du kontaktar Apple. Kom ihåg också att det finns ett AppleCenter runt knuten i Umeå:

http://www.grafit.it/

Det är ett största sannolikhet ett problem med sjävla datorn, inte med laddaren eller något annat. Så utnyttja din garanti och lämna in den.

Jag hade samma problem med min PB15 1GHz SD. Det fungerade ok om den jordade sladden var inkopplad men inte om adaptern satt direkt i väggen. Detta var ett vanligt problem enligt supporten. Efter strul med Apple så skickade de en ny adapter. Jag har bara kunnat kolla med den jordade sladden ännu.
Återkommer när jag har testat (i natt).

  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 21:22

Tack för svaren! Tyvärr verkar det vara så(när man läser andra forum) att det inte finns någon generell lösning på problemet ännu. Innan det finns någon sådan känns det meningslöst att lämna in ti:n eftersom den förmodlingen bara kommer tillbaks med samma problem. Det verkar som om laddaren som följer med powerbooken är känslig för förändringar av nätspänningen.

/magnus

Jag har testat den nya adaptern jag fick fråm Apple. Den fungerar ivarefall mycket bättre. Det lönade sig att klaga:)

1
Bevaka tråden