Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 2.7, är mitt grafikkort trasigt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 21:51

Hej!

I förra veckan såg min G5 d2.7 GHz ut som på bilden när jag startade den. Alla menyer och fönster samt ikoner hade dessa artefakter. Jag prövade byta grafikkort från 9800 Pro som satt i, till ett FX 5200, och då vart allt som vanligt igen.

Nu har jag beställt ett nytt kort, men blev konfunderad när jag ser att artefakterna fastnade på min skärmdump...

Är det så att kortet är slut eller ska jag felsöka något annat?
Allt fungerar dock bra, förutom att Leopard är ruskigt slött med FX 5200, och att 9600 Pro från Applestore antagligen inte kommer vara lika bra som mitt gamla 9800 Pro.

Björn

så brukar det se ut när datan i grafikkortets minne blir korrumperat av någon anledning.
ibland kan det bero på överhettning - blås ur ev damm och kolla att alla fläktar funkar.

(många som har problemer med skrot i grafiken nuförtiden...?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 09:29
Ursprungligen av gabriela:

så brukar det se ut när datan i grafikkortets minne blir korrumperat av någon anledning.
ibland kan det bero på överhettning - blås ur ev damm och kolla att alla fläktar funkar.

(många som har problemer med skrot i grafiken nuförtiden...?)

Tack, jag ska pröva det när jag har tid, ska se om fläkten på kortet kanske lagt av.

Finns det något sätt att nollställa ett grafikkort?
Har prövat pram och nvram utan resultat.

Ja fler har problem med sina drygt tre år gamla G5. Känns lagom bra när Applecare precis har gått ut och ett nytt kort kostar som en halv beggad G5...

1
Bevaka tråden