Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihop iMac med tv och förstärkare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska senare idag åka iväg och hämta http://www.fynda.se/index.php?prodid=3166 som jag ska koppla till tv:en.

Min tv är HD-Ready och har en HDMI port och VGA.

Jag vill koppla ihop min iMac med min tv. Frågan är vilket alternativ som är bäst? Antagligen Mini dvi - VGA eller Mini dvi - dvi - hdmi? Kommer jag märka någon skillnad? Om jag kör på hdmi, kan jag då tanka hem HD filmer och köra de i HD kvalité på tv:en eller har macen inget stöd för det?

Hur gör jag med ljudet? Om jag kopplar ihop macen med förstärkaren kommer ljudet då gå den vägen?

Kör dvi så får du digitalt och du kan köra adapter till vga om du vill ha annan skärm elr så adapter till HDMI
Och ja det ska funka HH kvalle, jag har en imac 2.4 ghz och den klarar 1080p.
Ljudet skickar du med hörlurs uttaget till förstärkaren, funkar perfekt, men om du har digital ljud in i din förstärkare så kan du köpa en TROR jag en kabel som är digital för det står att det är digital ljud ut från imacen. Jag kör DVI till DVI och analog kabel till förstärkare, funkar perfekt!

Jag har en "vanlig" optisk kabel (tre räta vinklar och en böjd) från stärkaren, är det någon som vet om Apple har en konverterare från en sån till en optisk 3,5mm plugg?

  • Medlem
  • 2009-01-19 19:23

Optisk fiberkabel
för enheter med 3,5 mm anslutning, t.ex. bärbar minidisc, freestyle etc. Längd 1,5 m. 79.- hos Clas Ohlson.

Tack Addex! Det är i princip en sån jag letar efter bortsett från att det bara ska vara en konverter. Jag har redan dragit kabeln nämligen. Kanske finns hos Classe det med?

1
Bevaka tråden