Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G tappar nätet helt plötsligt

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nätet varit uppe i 15 timmar

Nätet dök ju under synkningen. Men fanns där när jag stängde av telefonen och satte på igen. Och det rullar fortfarande. Vågade knappt titta på täckningen där det brutits de senaste dagarna. Så jag är glad så här långt.

Ursprungligen av theplague:

Jag skulle testa att återställa iPhonen via iTunes i en windows xp-maskin typ 3 gånger i rad - dvs step two i den här guiden om och om igen(utan att Pwna den emellan) 3 gånger: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1880
Sedan går du vidare med step three och tester att QuickPwna den. Då ska alltså BootNeuter köras av sig självt när/om du följt guiden till punkt och pricka.
Återkom med hur det gick.

Jättebra tips! Det ska jag testa när jag tappar nätet nästa gång. Jag har inte tillgång till någon PC med XP där jag kan ladda ned filer till, jag bortser från barnens gamla sega dataspels-laptop (tror inte den orkar dra runt programmen).
Återkommer till dig om resultatet, när det blir aktuellt.

Robo-X skrev

Citat:

Om den tappar wifin eller kraschar när du aktiverar wifin så kan com boarden vara trasig. Då är det kört och kan endast fixas genom att byta ut com modulen.

Du har fortfarande inte förstått att din iPhone är redan upplåst. Du kan inte göra mer än att ta bort upplåsningen med bootneuter och sen låsa upp igen. När du återställer med itunes försvinner endast aktiveringen men telefonen är fortfarande upplåst.
//Rob

Wifin har inte varit något problem, bara ringandet. Jag hoppas att min "com board" inte går sönder framöver heller. Jag tänka tänka på om det händer.

Förlåt att jag inte förstått vad programmen gör eller riktigt vad de innebär. Det är är inte min grej, jag har ingen som kan hjälpa mig och får försöka själv. Men utan era tips så hade jag inte orkat hålla på längre utan gått och köpt en ny telefon.

Jag trodde att när man återställer direkt till fabriksinställningarna i iTunes att den låste sig till at&t och för att kunna ringa och surfa behöva låsa upp den. Samt att man varje gång måste göra om hela proceduren varje gång. Det finns inga genvägar.

STORT VARMT TACK FÖR HJÄLPEN!

/millanaki

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-16 15:28
Ursprungligen av millanaki:

Jag trodde att när man återställer direkt till fabriksinställningarna i iTunes att den låste sig till at&t och för att kunna ringa och surfa behöva låsa upp den. Samt att man varje gång måste göra om hela proceduren varje gång. Det finns inga genvägar.

/millanaki

När du återställer så tar den bort aktiveringen och jailbreaken men själva upplåsningen av simkortet är kvar. Många förväxlar det med att upplåsningen är borta när iTunes säger att man har fel sim i iPhonen. Det är endast aktiveringen som fattas och det kan man lätt göra med QuickPwn. Så hör ser det ut i iTunes när aktiveringen fattas. Telefonen är fortfarande upplåst!

//Rob

Den där rutan har jag ju sett ett antal gånger. Okej, jag förstår. Bara köra QuickPwn direkt nästa gång.

Man lär sig nya saker varje dag.

Tappar nätet fortfarande och måste starta om iPhone

Fortfarande instabilt nät. Måste stänga av och starta om för att få telefonnät/service. Har jag tur får jag nätsignal, annars får jag stänga av och försöka igen en stund senare, och igen tills det släpper. Lite störande.
Får se hur länge det dröjer innan jag måste göra om hela proceduren igen.
Tack för alla tips hittills!

iPhone - världens dyraste telefon att äga

Problem kvarstår. Jag har en nu en iPhone som funkar som en iPod... det blir en dyr sådan... Har inte kunnat testa återställning x3 via iTunes på en PC med XP. Känner inte någon som jag kan ta hjälp av.

På forum så möter man inlägg där folk gett upp och gått och köpt en NY iPhone. Det verkar ju helt sjukt att det skall vara så svårt att få ordning på vissa problem, så att det är en lösning. Nu börjar jag tänka i samma banor... Att lösa iPhone-problem kostar ju hur mycket som helst. Om det inte går på 1-3 timmar så fortsätter man testa och testa. Det kostar massor av tid, pengar och sömn. Världens dyraste telefon att äga...

Jag hoppas att det kommer en ny QuickPwn för Mac SNARAST! Det vore en lättnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-15 09:16

Om den tappar wifin eller kraschar när du aktiverar wifin så kan com boarden vara trasig. Då är det kört och kan endast fixas genom att byta ut com modulen.

Du har fortfarande inte förstått att din iPhone är redan upplåst. Du kan inte göra mer än att ta bort upplåsningen med bootneuter och sen låsa upp igen. När du återställer med itunes försvinner endast aktiveringen men telefonen är fortfarande upplåst.

//Rob

Bevaka tråden