Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella yellowsn0w tråden: iPhone 3G finally unlocked by the Dev-Team!

Tråden skapades och har fått 302 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kan ju meddela att det funkar utan några som helst problem nu att byta från Telia till Comviq, bara poppa ut Telia och trycka i Comviq, without a hassle.

Som Dev Team skrev så kan dom nu nog utgå från att yellowsn0w har lämnat beta stadiet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-08 08:50
Ursprungligen av thomasknutson:

Som Dev Team skrev så kan dom nu nog utgå från att yellowsn0w har lämnat beta stadiet

Skall man vara petig, så var det inte det de skrev. De skrev att framtida mål var att kunna göra så att man kan använda PIN-kod och att man DÅ kan anse att de har lämnat beta-stadiet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 23:55

Dom har även uppdaterat idag till 0.9.6 kanske kan hjälpa någon..
För mig funkar allt så jag väntar nog en eller två updates till innan jag uppdaterar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-08 11:32

Satt och testade med en polares låsta 3G igår kväll. 0.9.6 fungerar inte på den. Iofs beter sig telefon hemskt mystiskt. Spontan omstart när den inte har sändning, vet inte om det är nån inbyggd grej eller om det är något chip i telefon som e sönder.

Ursprungligen av savv3:

Satt och testade med en polares låsta 3G igår kväll. 0.9.6 fungerar inte på den. Iofs beter sig telefon hemskt mystiskt. Spontan omstart när den inte har sändning, vet inte om det är nån inbyggd grej eller om det är något chip i telefon som e sönder.

Låter som en reklamation

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-10 09:09

thomas: Det ingår i 0.9.6 versionens uppstartssekvens att koppla över till flygplansläge för att snabbt gå tillbaka igen. Detta då det tydligen har löst många problem för andra.

Ciao,

Har jag förstått allt riktigt när jag säger att man nu kan låsa upp en 3G och att Tele2 funkar utan några som helst krusiduller?

Vill inte köpa en lur från Telia med kontantkort om det inte funkar att låsa upp och använda med Tele2 abonemang.

Är det någon som har någon aning om det kommer att släppas en 16GB vit med kontantkort?

Kanske är ide att ta en dagstripp ner till Italien och skaffa en 16GB vit kontantkortslur där istället för 569 Euro, eller en 8 GB för 499 Euro...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-10 16:41
Ursprungligen av LaltroMondo:

Ciao,

Har jag förstått allt riktigt när jag säger att man nu kan låsa upp en 3G och att Tele2 funkar utan några som helst krusiduller?

Vill inte köpa en lur från Telia med kontantkort om det inte funkar att låsa upp och använda med Tele2 abonemang.

Är det någon som har någon aning om det kommer att släppas en 16GB vit med kontantkort?

Kanske är ide att ta en dagstripp ner till Italien och skaffa en 16GB vit kontantkortslur där istället för 569 Euro, eller en 8 GB för 499 Euro...

Japp.

Ursprungligen av zappee:

Japp.

Tackar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 19:12
Ursprungligen av LaltroMondo:

Är det någon som har någon aning om det kommer att släppas en 16GB vit med kontantkort?

Kanske är ide att ta en dagstripp ner till Italien och skaffa en 16GB vit kontantkortslur där istället för 569 Euro, eller en 8 GB för 499 Euro...

Man kan göra som jag istället, köpa en 16 GB (valfri färg) med Telia Kompis 69 kr/mån, bunden i 18 månader.

Gav 4595 kontant för telefonen, vilket tillsammans med 69 kr x 18 månader gör 5837 kr totalt. Och då behöver man varken vänta på att Telia eventuellt utsträcker sitt kontantkortserbjudande till 16GB vit, eller köpa utomlands och på kuppen missa den svenska garantin.

Åsså installerar man yellowsn0w och låter Telia-abonnemanget samla damm...

OBS att man fortfarande kan låsa upp telefonen legalt efter 12 månader, det är bara abonnemanget som har 18 månaders bindningstid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-13 13:11

Då har jag också tillslut kommit in i 3G-nätets underbara värld med TELE2 och yellowsn0w 0.9.6.

Gaah jag blir tokig. Jag kan inte få det att funka. Kör tele2, 8 gigs iPhone. Får No Service 3g, längre än så kommer jag inte. Testat alla sätt jag hittat.

Kan det vara mitt sim? Har ett comviq sim som jag haft rätt länge.

Jag vill oxå vara med ju..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 20:46
Ursprungligen av jerryskate:

Gaah jag blir tokig. Jag kan inte få det att funka. Kör tele2, 8 gigs iPhone. Får No Service 3g, längre än så kommer jag inte. Testat alla sätt jag hittat.

Kan det vara mitt sim? Har ett comviq sim som jag haft rätt länge.

Jag vill oxå vara med ju..

Prova med ett nyare sim kort eller ett helt annat kort. Och glöm inte att ta bort pin koden på sim kortet.

//Rob

Pin har jag såklart inte. Och inget nyare kort heller.. tillsvidare. Får ge mig på jakt efter det i morgon. Surt bara.. Vill ju kunna använda den nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 23:28
Ursprungligen av jerryskate:

Pin har jag såklart inte. Och inget nyare kort heller.. tillsvidare. Får ge mig på jakt efter det i morgon. Surt bara.. Vill ju kunna använda den nu!

Har du inga vänner?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har du inga vänner?

//Rob

Hehe hade ingen i närheten nej. Imorgon dock så.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-01-21 12:17

Behöver man ha fake-sim även fast man kör med yellowsn0w?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-21 12:56
Ursprungligen av Anzo:

Behöver man ha fake-sim även fast man kör med yellowsn0w?

Varför skulle man behöva göra det?

//Rob

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-01-21 12:56

Tack, det besvarade frågan!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 06:41

shit detta funkade !! nu är jag glad no more expensive telia :D.. Glocalnet here we go!

  • Medlem
  • 2009-01-29 23:37

Jag har problem - kan inte återställa telefonen för att sedan jailbreaka den.. Jag köpte den utan SIM, och har bara Tele2 SIM.
Startar jag telefonen utan/med SIM får jag felmeddelande respektive information om att SIM-kortet som finns ej stöds. När jag startar telefonen i DFU-mode kommer lite info upp.
Dels står "Din iPhone-programvara behöver inte uppdateras". Dels står, när jag trycker på "Återställ", att efter en återställning kommer nyaste programvaran installeras. Detta vill jag väl inte?

Hur ska jag göra? Jag vet inte ens vilken version jag har på telefonen idag!

mefi:
Vilken GUIDE följer du egentligen?
Har du ens läst på det minsta i trådar här på forumet innan du ställer frågan?

  • Medlem
  • 2009-01-30 08:02

Givetvis följer jag en guide - http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1881
Första steget är ju tydligen att se till att man har fw 2.2... Då jag inte vet vad jag har, måste jag återställa?
Telefonen är köpt den 23/1 utan abonnemang.

Ursprungligen av mefi:

Givetvis följer jag en guide - http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1881
Första steget är ju tydligen att se till att man har fw 2.2... Då jag inte vet vad jag har, måste jag återställa?
Telefonen är köpt den 23/1 utan abonnemang.

Ja, och då står det:

"Before beginning make sure you have restored to firmware 2.2 or lower (NOT 2.2.1) by holding down the Shift key and clicking the Restore button in iTunes. You will then be asked to select a firmware file to restore to. Select (this) file to restore to."

Har du gjort detta? Du säger ju att du följer guiden.

  • Medlem
  • 2009-01-30 08:39
Ursprungligen av theplague:

Ja, och då står det:

"Before beginning make sure you have restored to firmware 2.2 or lower (NOT 2.2.1) by holding down the Shift key and clicking the Restore button in iTunes. You will then be asked to select a firmware file to restore to. Select (this) file to restore to."

Har du gjort detta? Du säger ju att du följer guiden.

Jag har gjort detta, men kan inte välja en fil att resetta till, istället får jag ett meddelande som undrar om jag verkligen vill återställa samt att iTunes kommer installera den senaste iPhone-programvaran.
Detta vill jag ju inte, eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 08:52
Ursprungligen av mefi:

Jag har gjort detta, men kan inte välja en fil att resetta till, istället får jag ett meddelande som undrar om jag verkligen vill återställa samt att iTunes kommer installera den senaste iPhone-programvaran.
Detta vill jag ju inte, eller hur?

På PCn håller du shift knappen intryckt och sen klickar du på återställ knappen i iTunes. På macen håller du ner alt knappen istället för shift.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-30 09:05
Ursprungligen av Robo-X:

På PCn håller du shift knappen intryckt och sen klickar du på återställ knappen i iTunes. På macen håller du ner alt knappen istället för shift.

//Rob

Testade detta, men ingenting annorlunda verkar hända. Rutan som frågar om jag vill återställa sam tinstallera senast porgramvaran kommer upp?
Måste jag kanske ha en tidigare version av iTunes?

Ursprungligen av mefi:

Testade detta, men ingenting annorlunda verkar hända. Rutan som frågar om jag vill återställa sam tinstallera senast porgramvaran kommer upp?
Måste jag kanske ha en tidigare version av iTunes?

Du har väl uppdaterat programmet?
Men denna tangentkombination har gällt för iTunhesversioner sedan flera år tillbaka.

  • Medlem
  • 2009-01-30 15:03
Ursprungligen av theplague:

Du har väl uppdaterat programmet?
Men denna tangentkombination har gällt för iTunhesversioner sedan flera år tillbaka.

Jag har iTunes 8.0.2.. SHIFT-Återställ gör ingenting för mig.. kommer uopp en ruta som frågar om jag vill återställa, och längt ner står att all data raderas och nyaste progframvaran installeras :S Ska visa en screenshot när jag kommer hem..

Ursprungligen av mefi:

Jag har iTunes 8.0.2.. SHIFT-Återställ gör ingenting för mig.. kommer uopp en ruta som frågar om jag vill återställa, och längt ner står att all data raderas och nyaste progframvaran installeras :S Ska visa en screenshot när jag kommer hem..

Sjukt. Och du kör PC - windows-version?

Bevaka tråden