Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se MacWorld 2009 keynote som Quicktime

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har nu släppt kvällens keynote som strömmad Quicktime - dags att sätta dig i finsoffan och koppla datorn till TV:n?

MacWorld Expo 2009 Keynote Quicktime

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-07 00:29

Japp, tittade precis igenom hela, då den faktiskt kom upp för 1,5 timmar sen!

Jag ser mest fram emot nya Pages och iPhoto.

Phil gjorde ett bra jobb men han verkade tämligen nervös!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 00:39
Ursprungligen av xerent:

Japp, tittade precis igenom hela, då den faktiskt kom upp för 1,5 timmar sen!

Jag ser mest fram emot nya Pages och iPhoto.

Phil gjorde ett bra jobb men han verkade tämligen nervös!

Och gjorde flera fel. T ex när han visade 17" sidan med anslutningarna så sa han redan då att batteriet är inbyggt. Tog bort hela överrasknings momentet.

Däremot tyckte jag Randy Ubillos var suverän.

//Rob

Det var lättare att följa keynote från Sverige - klockan var 04:00 här när den drog igång. Kollar nu istället

Mina 2 cent..

Randy som visade iMoovie var ju helgjuten pedagog och presentatör. Fullt betyg där.

Schiller tycks inte känna sig hemma på scen men han räddade hem det med sista emotionella talet om varför apple gör det de gör.

Iphoto... OM inte face detection och face recognition kommer snart till aperture då blir jag förvånad..

Imovie... jag skall skaffa mig en video kamera igen

Hela iLife paketet.. klart godkännt!

Garageband.. hur många musik affärsägare och musik lärare som jublar just nu? En apple only idé! Hoppas den kan gå hem framför allt i skolor. Svenska artister som lär ut?

iWorks - måste nog studeras i mer detalj för att hitta något "WOW" men det finns säkert

Mac box... prisvärt men ändå för dyrt. iLife börjar ta en väl stor kostym prismässigt.

Marginellt - en ny 17" whoppidido... åt skogen för dyr (för mig i alla fall) oavsett finess

Itunes DRM fritt. Alright! nu kan man börja bygga en musik industri för framtiden. grunden är rätt - bara att börja bygga. Att släppa nerladdningar till Iphone lär inte vara en dålig start på bygget..

Allt som allt en välkommen spark i ändan på iLife paketet och kommer säkerligen att sockra många fler mac köp och ge apple nya rekord att tråka oss med

Apple går på knock och konkurrenter som redan är på räkning kanske inte hinner hämta sig i tid innan klockan slår för denna ronden. 2009 kommer att bli ett sällsynt intressant Mac år.

Eller av Tony Bennets tolkning - 'still it's a real good bet, the best is yet to come'

God fortsättning allihopa!

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

iLife börjar ta en väl stor kostym prismässigt.

Lite nyfiken på vad du menar med det.

Din formulering antyder att de har höjt priset. Men iLife kostar ju $79, precis som det alltid har gjort.

Eller betyder din formulering att du tycker att de borde ha sänkt priset?

Fasen vilket snyggt gränsnitt iMovie hade.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-07 08:41

förvånad att streamen inte finns som podcast ännu vill ju titta på den via AppleTV

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-07 14:27

podcast finns ute nu men tyvärr är det något fel på den då den låser sig ca 36 min fram i keynoten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 14:36
Ursprungligen av what:

podcast finns ute nu men tyvärr är det något fel på den då den låser sig ca 36 min fram i keynoten.

Hos mig så låser den upp sig efter 34min. Såg streamen igår kväll men skulle vilja ha podcasten också.

//Rob

1
Bevaka tråden