Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket batteri till iBook G4 12"?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-01-01 18:19

Hej!

Såg nu i Coconut battery att mitt batteri ska ha en kapacitet på 4400mAh men lämnar nu endast 2176mAh. Alltså är kapaciteten nere på 49% av batteriets ursprungliga kapacitet. Så ett nytt behövs nog köpas in snart. Detta batteriet har ändå hållt för 367 uppladdningar.

Så jag gick in på Macotekets hemsida för att se vad ett nytt batteri skulle kosta och finner då dessa valmöjligheterna:

* Batteri iBook 12" (inklu G4) 50 wattimmars Litiumjon batteri som ger 6h batteritid (med rätt strömsparinställningar) Pris: 1195kr

* Batteri iBook G4 12" ICEPower Li-Ion batteri på 10.8V motsvarar Apple Orginal. Pris: 994kr

Vilket batteri är bäst och vad innebär ICEPower?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-06 11:45

Är det INGEN som vet vilket batteri man ska ha och vad skillnaderna på de olika är??

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2009-01-07 03:22

Min IB har det som kostar dyrare och har Apples artikelnr M9337. (Det verkar som att det är viktigt att det är en IB med dubbla USB, så kolla det.)

Jag gissar att det dyrare batteriet är Apple original och att ICEPower är från en annan tillverkare. Den slutsatsen kan man också dra från formuleringen "motsvarar Apple original".

Vilket som är bäst? Hm, ja, det skiljer 200:- men det kan ju vara bara för att hålla i gång Apple - the Money Making Machine.

1
Bevaka tråden