Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule och IP telefoni

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 08:55

Hej

Är en ny Mac användare och köpte i mellandagarna en MBP, Time Capsule, Aparture samt annan programvara. Än så länge mer än nöjd! Dock har jag ett problem. Jag bor nämligen i Tyskland och ringer via IP. Det fungerar så i Tyskland att man har den vanliga telefonsladden som man normalt pluggar i väggen, via en splitter in i WLAN routern. Insticket i routern ser ut som ett "vanligt" svenskt telefonjack. Dock finns det ingen sådan ingång i Time Capsule. Vet ngn hur man löser det? Kan jag skaffa ne ny splitter som har en vanlig ethernet utgång? Alternativ är annars att jag struntar i IP telefoni alternativt att jag använder både routrarna; den gamla for WLAN och IP och Time Capsule fpr back up. Vet ngn i så fall hur jag löser det?

Tacksam för input!

jag kör oxå iptele dock i sverige... borde inte skilja så mkt

jag kör internet --> router --> iptelefonidosa --> telefon

och i routern kopplar jag även in alla datorer + att den är trådlös accesspunkt.

jag antar att du oxå har en iptelefonidosa för att göra om från analog telefoni till SIP.

Fotnot; demn lilla kontakten heter väl RJ-11, Ethernet använder RJ-45.

Vill du använda TC som enbart trådlös så ställer du den i Bryggläge (den delar ej ut IP adress).
Då använder du den andra Routern till Internetkoppling och DHCP.

1
Bevaka tråden