Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med grafikkort Macbook (alu)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-05 20:58

Har kört med extern skärm inkopplad nu idag och efter att datorn släckt skärmen efter en viss tid och man rör på musen så blir det som artefakter på den externa skärmen, det blir som massa streck som flimrar över skärmen.. Andra gången detta hände nu stod skärmen bara och blinkade, alltså osx-skrivbordet visas och försvinner och kommer fram igen o.s.v.. Det enda var att stänga av datorn och starta om den.. Detta problem har alltså uppkommit två gånger bara idag .. Är detta något vanligt fel på nya Macbooken (unibody) eller har jag fått något defekt grafikkort eller liknande?

Kommer inte varje gång skärmen går ur skärmvila, men händer ibland... Känns inte som allt står rätt till med datorn iallafall.. Efter en omstart av datorn fungerar det bra igen. Har inte haft dessa problem när jag kör med Macbookens inbyggda skärm, utan bara när jag kör extern skärm.

Senast redigerat 2009-01-05 21:12
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-05 22:30

Har för mig att detta beror på nåt konstigt fel i adaptern mellan datorn och skärmen.
Vad har du koppling till skärmen?

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-05 23:35
Ursprungligen av smurf:

Har för mig att detta beror på nåt konstigt fel i adaptern mellan datorn och skärmen.
Vad har du koppling till skärmen?

Hmm okej?
Jag kör med en miniDisplayport->DVI-adapter och sen en DVI-sladd till skärmen ..
Är det något fel på dom alltså eller?

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-01-06 01:42

Här är en film på hur den beter sig:

Min Macbook som flimrar och blinkar
(Höger musknapp -> spara mål som)

Notera i slutet av klippet där jag zoomar in skärmen att det flimrar små streck över skärmen.. (När jag zoomar övre vänstra hörnet typ innan jag stänger av datorn..)

Streckflimmer över skärmen samt enorma skärmblinkningar... Kommer endast när jag kör extern skärm.

1
Bevaka tråden