Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela touchscreenen slutat fungera. HJÄLP

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-27 16:12

Hallåsan!

Jag har en Iphone 2G köpt från USA för ungefär 10 månader sedan.

Dagen innan julafton så slutade hela min skärm på iphonen att fungera när jag satt och kollade på tv. Den började lite smått och inte svara vid varje berörning utan bara ibland, å på julafton så hade den helt slutat fungera och skärmen reagerar inte på någon beröring.

Jag har läst flera olika forums där skärmen slutat fungera, men vid dem flesta fall har det orsakats av tappat telefonen och fysisk skada. Men jag hade min i fickan medans jag kollade film, tog upp den och då började den med sitt förlamade sätt.

Är inte detta ett mjukvara fel som bör kunnas åtgärda med något program? något tips? Jag har återställt den, tryck home + power knapp och liknande.

Är tacksam för råd eller om någon vet någon lösning.

Tack på förhand,
Marcus

Senast redigerat 2008-12-27 20:23
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 19:46

Du har testat att återställa gissar jag på?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-27 20:24
Ursprungligen av zappee:

Du har testat att återställa gissar jag på?

"Är inte detta ett mjukvara fel som bör kunnas åtgärda med något program? något tips? Jag har återställt den, tryck home + power knapp och liknande. "

Yes =/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:30
Ursprungligen av mackz:

"Är inte detta ett mjukvara fel som bör kunnas åtgärda med något program? något tips? Jag har återställt den, tryck home + power knapp och liknande. "

Yes =/

Även utan backup?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-27 20:31
Ursprungligen av zappee:

Även utan backup?

Vad menas med utan backup?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:36
Ursprungligen av mackz:

Vad menas med utan backup?

Helt tom, att inte återställa från en tidigare backup.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-12-27 20:38
Ursprungligen av zappee:

Helt tom, att inte återställa från en tidigare backup.

Jaahaa, jag har bara återställt med itunes, kan inte några fler sätt..?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:45
Ursprungligen av mackz:

Jaahaa, jag har bara återställt med itunes, kan inte några fler sätt..?

Du kan återställa på två olika sätt i iTunes.

Efter du har återställt så kan du välja att ha en helt tom iPhone eller återställa från en backup

Hej!

Jag lider av samma symptom. Har återställt och uppgraderat mjukvaran och allt möjligt utan framgång... Vad kan man annars göra? Är ju rätt skumt. Har heller aldrig tappat den eller utsatt den för någon typ av våld...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 21:12

Lämna in för reparation.

känns ju rätt segt med 2lax för en reparation... borde ha något med mjukvaran att göra eftersom den fungerar prima stundvis tycker man... eller är jag ute och cylkar (på tunn is)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-29 23:24
Ursprungligen av Victorinho:

känns ju rätt segt med 2lax för en reparation... borde ha något med mjukvaran att göra eftersom den fungerar prima stundvis tycker man... eller är jag ute och cylkar (på tunn is)

Har du gjort en återställning och det inte hjälper så är det troligen inget mjukvarufel. Så antingen får du leva med det eller reparera det.

Det här är en enkel fråga men har du något skydd på skärmen på din iPhone ?
Det kan göra att touchscreen-funktionen försämras.
Läs här

Hej!

Jag har en screen protecter film som jag köpte på Apple store i Chicago så jag skulle ju kunna prova ta bort den. Men den har ju fungerat med den på innan så jag ska nog inte hoppas på för mkt. Tack för tipset!

Nä men det är väl bra att pröva allt, även det enklaste.

1
Bevaka tråden