Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåsning av HD vid reparation?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en macbook som gått sönder på det "vanliga" stället i chassiet.
Är dock lite osäker på hur dom repareras. Har dom färdiga likvärdiga maskiner dom byter mot eller skruvar dom isär datorn på beställning?

Dvs, kan jag chansa på att dom inte rör HD'n? Allt viktigt är sparat men det är ju en del program etc som man vill ha kvar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-05 10:29

Jag jobbar som Appletekniker och självklart så gör man ingenting med hårddisken om det inte är den som är problemet!

Sätt igång en Time Machine backup mot en backuphårdisk, de går att köpa för 500kr. Då behöver du inte ens oroa dig. Hårddiskar är väldigt opålitliga och du bör ändå ha backup på det som är viktigt.

I regel brukar inte hårddisken röras vid en sådan reparation utan man byter "topcase" som är överdelen med tangentbord och allt.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-01-05 11:15

Man lämnar aldrig i från sig hårddiskar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 14:03
Ursprungligen av pme:

Man lämnar aldrig i från sig hårddiskar.

Hur menar du? Brukar du ta ut hårddisken när du lämnar in t.ex datorn för reparation?

Ursprungligen av vicce:

Hur menar du? Brukar du ta ut hårddisken när du lämnar in t.ex datorn för reparation?

Det är vad jag tänker göra då jag lämnar in min G5a på reparation i nästa vecka eller så...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 14:16
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är vad jag tänker göra då jag lämnar in min G5a på reparation i nästa vecka eller så...

Jo, men varför? För att den inte ska raderas eller för att teknikerna inte ska kunna se vad som finns på den?

1
Bevaka tråden