Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 3650 och Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är mitt första inlägg på 99mac.com så jag hoppas jag gör rätt...

Jag var en av de som vann en Nokia 3650 i NokiaGame 2002 och det var ju kul men...
Nu är jag osäker på om jag ska behålla den eftersom jag inte hittat något sätt att koppla den till min Mac. Det vore ju trevligt att få in bilderna man tagit i macen(Powerbook G3 Pismo med OSX 10.2.4) och kanske synka adressbok och kalender också...

Har någon här erfarenhet av detta och vet om det finns någon lösning?

  • Medlem
  • 2003-04-03 07:34

Visst har den bluetooth?
Dä kan du busenkelt föra över bilder och filer mellan telefon o dator och vice versa. Kontakterna får du oxå överförda, men inte automatsynkade. Kalendern går inte alls att använda tillsammans med maccen.
(erfarenheter av Nokia 7650)

Tack Tit!

Jo den har BT och samma operativsystem som Nokia 7650(Series 60 tror jag det var). Jag har inget BT till min mac ännu men funderar på att köpa USB-BT lösningen men vill veta att det funkar först. Vilka applikationer har du använt för att kopiera bilder och adresser? Synd på kalendern dock, det hade verkligen varit nåt...

Men jag blev ju lite gladare nu i alla fall. Tack igen!

  • Medlem
  • 2003-04-03 21:35

Att flytta bilder och filer funkar alldeles utmärkt med apples egna bluetooth utilities (i jaguar). Jag har oxå varit i kontakt med flera av programmerarna till olika Nokia-Mac synkprogram, men ingen av dom verkar få det att funka till 7650(kanske inte är intresserade)..
Synd men sant! Själv funderar jag på att överge min nokia för SE T610 i maj..vi får se

Ok, Tack!

Fungerar inte IR porten bra för att överföra åtminstone bilder? Det gör jag med min T68i utan problem.

  • Medlem
  • 2003-04-04 15:12

Nej, jag har inte fått det att funka. Att använda telefonen som modem via infra funkar dock bra.

Jag kör med en bt-adapter för usb till min 7650. Jag kan föra över bilder och andra filer utan problem, dock har jag problem med att använda den som modem (6310i funkar utmärkt). Kalendern/kontakterna går inte heller att synka.

Ska nog skaffa en SE T610 när den kommer ut...

  • Medlem
  • 2003-04-15 08:52

Jag har köpt d-link B-T adapter till min PB 667 funkar utmärkt med 3650
till att överföra bilder via inbygda BT programmet i Jaguar och kontakter via addressboken.
lyssnar till och med på Real One media format music som jag tagit ner från nätet
till datorn och sen överfört via BT till telefon ignorera medelandet att telefonen inte hanterar dessa format.:D

1
Bevaka tråden