Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tunerec utmanar Spotify

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört Spotify ett tag nu och tycker att det är en riktigt trevlig tjänst. Nu har det dykt upp en utmanare, Tunerec. Ett par svenska IT-företag och några investerare ligger bakom. Jag har inte hunnit prova detta själv, men nu undrar jag om det är någon av er som testat tjänsten och vad som är plus och minus jämfört med Spotify?

Jag har inte testat själv, men en kompis och jag pratade om Tunerec vs Spotify före jul. Hans kritik var att just att Tunerec spelar in låtar från webradiokanaler gör att de ibland blir klippta pga reklamavbrott eller radioprat. Jag tyckte det lät lite sådär, och ganska mycket spela-in-blandband-från-radion-varning, men då är jag iofs Spotify-entusiast redan.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-12-31 12:08
Ursprungligen av gustavasofia:

Jag har inte testat själv, men en kompis och jag pratade om Tunerec vs Spotify före jul. Hans kritik var att just att Tunerec spelar in låtar från webradiokanaler gör att de ibland blir klippta pga reklamavbrott eller radioprat. Jag tyckte det lät lite sådär, och ganska mycket spela-in-blandband-från-radion-varning, men då är jag iofs Spotify-entusiast redan.

Jag har kört tunerec i några veckor nu utan att märka de minsta av konstiga klippningar eller liknande...
Enligt min uppfattning är det riktigt bra, kan dock inte jämföra med spotify, då jag inte har testat det.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-05 10:41

Jag registrerade mig på Tunerec för ett par veckor sedan, men loggade ur efter ca 3 minuter. Ca 95% av låtarna jag sökte på fanns inte, men dom finns i Spotify. Hur man skulle leta var krångligt och att det inte är webbaserat gillar jag inte. http://www.deezer.com/ är mycket bättre!!

Deezer.com var intressant, tack för tipset!

Spotify är i övrigt galet bra. Det är dock smått deprimerande varje gång man lämnar huset, man har ingen ny musik i iPoden längre..

1
Bevaka tråden