Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa högtalarsystemet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-20 03:16

Hej, är på jakt efter ett bra högtalarsystem till Ipod och har följande önskemål, även om alla egenskaper inte nödvändigtvis måste vara uppfyllda:
* Bra, fylligt ljud (förstås), högt nog för att kunna använda på hemmafest.
* Aux-ingång, eller liknande, för att kunna dra en sladd från tv:n.
* 3,5-millimeterskontakt, så att jag kan koppla en sladd från datorn och använda den som cd-spelare, när jag vill spela cd-skivor eller köra Spotify eller Itunes.
* Gärna ytterligare in- och utgångar.
* Diskret, vill inte att den ska ha klocka och sånt där skräp, som stör när man sitter och tittar på tv. Alltså inget alarmklockasystem.
* Eventuellt möjlighet att ställa en högtalare på vardera sida om tv:n (om jag nu bestämmer mig för att ha så, tveksam till det dock).
* Fyll i du, om du tycker att något saknas.
* Pris, helst inte över 2 000, men jag tar gärna emot dyrare förslag.
Tack och god jul!

Senast redigerat 2008-12-20 23:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-24 16:57

Det låter som att ett par Audioengine 5 skulle passa dig. Bättre och smidigare ljud får du inte för de pengarna. Jag har ett par hemma kopplade till HDTVn och kör både iTunes/Spotify och film till dom. Finns två 3,5 mm ingångar och de är riktigt gediget byggda, mer kan du läsa på länken nedan.

Nyligen prissänkta till drygt 2000 kr. Finns i vitt eller svart:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=125301

Senast redigerat 2008-12-25 14:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 07:57
Ursprungligen av Solid:

Det låter som att ett par Audioengine 5 skulle passa dig. Bättre och smidigare ljud får du inte för de pengarna. Jag har ett par hemma kopplade till HDTVn och kör både iTunes/Spotify och film till dom. Finns två 3,5 mm ingångar och de är riktigt gediget byggda, mer kan du läsa på länken nedan.

Nyligen prissänkta till drygt 2000 kr. Finns i vitt eller svart:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=125301

Ser grymma ut! Och mestadels bra recensioner.
Såg någon bild där Ipoden stod i en docka kopplad till USB-uttag på ena högtalaren.
• Följer dockan med?
• Sladdar?
• Ramlar dockan och Ipoden inte ned av basstudsen?

Och:
• Hur har du kopplat din tv? Också 3,5 eller annat uttag?

Bra tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 19:03

Ingen docka följer med, men den har en USB-uttag för laddning av iPods samt en extra 3,5 mm ovanpå vänster högtalare.

Du får med alla kablar du behöver. Ström-, högtalar- och ett par 3,5 mm singalkabelar.

Har kopplat via 3,5 mm till TV:n, funkar och låter kalasbra. Hör t.ex. klar skillnad på mp3:or kodade i hög kvalitet (t.ex. 320 VBR) jmf lossless som körs i iTunes på MBP:n.
Hoppades du slog till på ett par när de var nere i pris, för nu verkar de höjda igen. Men de är fortfarande klart värda pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-31 18:47

Klart jag inte gjorde. Min plan var att beställa dem när jag flyttade till min nya lägenhet. Men tji. Får hålla ögonen öppna efter nytt bra pris och annars helt enkelt betala fullt pris när det är dags. För högtalarna verkar grymma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-08 12:29

Attans. Jag var när på att köpa ett par till sovrummet, dels eftersom jag har en Aiport Express liggandes, men hejdade mig i sista sekunden, som synd (tur) var... Har ett stundande digitalkameraköp på G nämligen.

1
Bevaka tråden