Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig Mac-kompatibel skrivare

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 14:30

Vet att det finns en del trådar om detta, men dessa är lite till åren komna (alternativt inte så informativa) och jag tror det kan finnas intresse hos fler än mig för en uppdatering.

Sitter och tittar på några mycket billiga skrivare för sporadiskt hemmabruk. Syftet är att koppla skrivaren till en AirPort Extreme eller Time Capsule och gömma den i sovrummet. Har gjort följande jämförelse:

Produktjämförelse

Vilken skulle ni välja?

Alla använder sig givetvis av GDI, men vad jag har hört så brukar åtminstone Brother vara Mac-vänliga och med hänvisning till denna tråd så verkar ju Apple bistå med en del uppdaterade drivrutiner för Brother, Canon mfl.

På Canons hemsida finns det drivrutiner för OS X, dock endast på engelska:

Ursprungligen av Canon:

Your desired software might not be available in your preferred language. In that case, you can choose to download and install the English version or search for another language.

Spelar det någon funktionsmässig roll vilket språk man väljer?

Tacksam för alla åsikter och erfarenheter!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 15:08

HP´n tror jag inte funkar... men kan ha fel.

Har själv just den brothern som du har med där och är väldigt nöjd, den är ansluten till vår Extreme så jag kan gå i god för att det funkar.

Ursprungligen av Trineo:

....
Har själv just den brothern som du har med där och är väldigt nöjd, den är ansluten till vår Extreme så jag kan gå i god för att det funkar.

Samma här... Större "fotavtryck" på bordet än HP, men går som ett urverk med Macarna här.

Dessutom totalt tyst i viloläge, så den kan vara på för jämnan (mycket låg standby-förbrukning enligt uppgift).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 17:48

För några år sen köpte jag åt mina föräldrar en lexmark 120n. Har både usb och nätverk anslutning samt postscript. Fungerar utmärkt och kostade 75€.

//Rob

HP:n fungerar med Mac. Jag har en sådan kopplad till Airport Express i en garderob och den fungerar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 19:55

Tack för bra svar!

Kollade Lexmark 120n men det lägsta priset jag hittade i Sverige var nästan dubbla mot dessa fyra

Brother och HP verkar ok alltså! Någon som har erfarenhet av Canonskrivaren? Spelar det någon roll att drivrutinerna är på engelska?

Själv kör jag en Brother DCP-350, skrivare och scanner i ett. Funkar jättebra.
Kostar inte mkt (ca 700:- som billigast).
Patroner kostar en femhundring för alla fyra.

Kör den över en TC, enda som är lite strul är att ngt jädra controlCenter envisas med att gå ingång vid uppstart. Inte orkat leta reda på var det ligger och stör...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 23:25

Goflorp: Skriver man inte ut ofta så är bläck den sämsta investeringen man kan göra.

Ursprungligen av Trineo:

Goflorp: Skriver man inte ut ofta så är bläck den sämsta investeringen man kan göra.

Eftersom en investering kräver en avkastning så går det inte ihop alls...

Frun hade som krav att den skull eklara färg - och göra det bra.
Fick den i princip på köpet då jag köpte två burk + två skärmar.

  • Medlem
  • 2008-12-22 14:16

Varför inte en Xerox Phaser 6110N.

Jag har inte själv testat den men den har USB, Ethernet samt klarar av färgutskrifter och finns från 895 :-

Canon: Språket spelar ingen roll. Det är bara en standardfras som dyker upp för alla typer av mjukvara, drivrutiner etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 18:30

Tack för all hjälp. Jag lutar starkt åt Brothern men min sambo tycker att Canon-skrivaren är "finare", så vi får väl se vart det landar

1
Bevaka tråden