Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jättesimpel spelare som bara spelar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-21 21:26

Hejsan. Något jag stör mig lite över när jag lyssnar på musik är att iTunes är så mycket mer än bara min lilla musikspelare, och drar därmed kraft som sådan. När jag sitter och slösurfar är det iTunes som tar resurser, i minimerat läge, inte Firefox.

Jag citerar LCR:

Citat:

Jag vill tillägga att jag är lite gammalmodig (?) och bygger upp mina
bibliotek på ett mycket manuellt sätt. Exempel: All min digitala musik
ligger i mappar under genre/artist/skiva och när jag lyssnar drar jag
manuellt in dem i iTunes UTAN att kopiera filerna eller skapa playlists.

Det är lite så jag tänker med den spelaren jag vill ha, fast då inte iTunes, då det snattar för mycket kraft.

Finns det någon sådan spelare? Den behöver inte ha mycket mer än en play/pauce och gärna en shuffleknapp. Lite som en iPod Shuffle fast som program.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-21 21:30
  • Medlem
  • 2008-12-21 21:35

Ser utmärkt ut! Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 21:35

ladda ner en plugin till din browser\wwwSurfare
-- en spelare som du sen kan ha i en flik i websurfFönstret eller ha löst?!?
-- har ni inga spelare för firefox som .. baseras på iTunes eller annat

utan att behöva väcka draken (iTunes) bara använda Mozilla~pluggarna för att få fart i sakerna

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 21:41

ffmpg eller gstreamer heter dom på mitt språk .. höger klick för att spara till disk gällande snenare visningar

Ursprungligen av CKOTG:

Hejsan. Något jag stör mig lite över när jag lyssnar på musik är att iTunes är så mycket mer än bara min lilla musikspelare, och drar därmed kraft som sådan. När jag sitter och slösurfar är det iTunes som tar resurser, i minimerat läge, inte Firefox.

Jag citerar LCR:

Det är lite så jag tänker med den spelaren jag vill ha, fast då inte iTunes, då det snattar för mycket kraft.

Finns det någon sådan spelare? Den behöver inte ha mycket mer än en play/pauce och gärna en shuffleknapp. Lite som en iPod Shuffle fast som program.

Tror detta är precis vad du söker efter. Jag använder den själv till FLAC. Snabb, liten och simpel

http://www.voxapp.net/

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 21:44

men extern! .. eller finns den som browser plugg -- är ingen god manual´läsare..

\\ Ju flera steg detso mindre intressant!

1
Bevaka tråden