Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio in fungerar!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-05 00:09

Tack vare manniskorna pa Touchmods.net sa kan man nu spela in voice memos och anvanda VoIP, (Voice over Internet Protocol) pa Ipod Touch!! Helt vardelos som telefon men daremot rostinspelning e handig pa moten med mera!

Har e lite bilder pa min modifiering av MacAllys mikrofon, som ursprungligen e for ipod video och nano.
Bugar och tackar Optimo och Earl for hjalpen!

MacAllys mic kan kopas har!

Erica Sadun pa TUAW har knackat ihop en jattebra voicememo app som finns i hennes utilities i Installer!

R24 ska nypas bort och overkopplas till C16.

Enjoy!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-06 00:06

coolt! vad går den på? nu är det bara en kamera och ett blåtandstillbehör som saknas

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-06 00:12
Ursprungligen av nllub:

coolt! vad går den på? nu är det bara en kamera och ett blåtandstillbehör som saknas

MacAlly vill ha typ 50 dollars for den, jag kopte min pa ett lokalt varuhus, (Walmart!) for 25 dollars!
Dom borde finnas for bestallning nanstans i Svedala! Har valdigt lite koll da jag inte varit hemma pa "ett tag"!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 10:49

Det var en ganska stor mic du fått tag i... Touchmods mic är ju klart smidigare...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-18 11:29
Ursprungligen av ridax:

Det var en ganska stor mic du fått tag i... Touchmods mic är ju klart smidigare...

Du e lite sen där va??
Jag knåpa ihop den där innan touchmods började sälja sina.:p

PLUS voip e totalt skräp på ipod touch, kul hack, urkass funktion och då återstår bara "voicerec" appen och den var väl händig i sådär 5 minutrar!

Men släng gärna upp lite bilder på din touchmod mic så folket här hajar hur mycke smidigare din är än min! O:-)

Hur lång tid tog det att få över den till Sverige förresten?

Ursprungligen av MaxxUS:

PLUS voip e totalt skräp på ipod touch, kul hack, urkass funktion och då återstår bara "voicerec" appen och den var väl händig i sådär 5 minutrar!

kan du beskriva vad som är kasst med voip, jag har ingen mic men det funkar att ringa och höra vad andra säger så jag skulle gärna köpa en mic om det inte är en riktigt kass funktion som du säger.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-21 15:37
Ursprungligen av just_danne:

kan du beskriva vad som är kasst med voip, jag har ingen mic men det funkar att ringa och höra vad andra säger så jag skulle gärna köpa en mic om det inte är en riktigt kass funktion som du säger.

Funkar ju bara där du har ett riktigt bra nätverk, dom nätverk som sitter här och var på stan, (cafeer, etc) har inte riktigt den styrka du behöver!
Den funkar snorfint hemma,(lite brus och fördröjning bara) men där finns ju redan en telefon (förhoppningsvis!;) ) plus att vi alla har ju redan en telefon i fickan som funkar 135.5 procent bättre!

( Nu kommer antagligen någon att stiga fram och säga att dom har världens bästa nätverk över hela sin stad och dom kan minsann ringa från sin ipod när och varsom helst! he he O:-) )

Som sagt, roligt hack men ingen större användning! Om inte iPhone fanns redan så skulle det varit ännu roligare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 00:32
Ursprungligen av MaxxUS:

Funkar ju bara där du har ett riktigt bra nätverk, dom nätverk som sitter här och var på stan, (cafeer, etc) har inte riktigt den styrka du behöver!
Den funkar snorfint hemma,(lite brus och fördröjning bara) men där finns ju redan en telefon (förhoppningsvis!;) ) plus att vi alla har ju redan en telefon i fickan som funkar 135.5 procent bättre!

Det finns ju hundratusentals personer som kör VoIP på vanliga laptops eller stationära datorer. Inte 17 är det väl så att alla de hundratusentals användarna av Skype konkar runt på sina stationära datorer+bildskärm på stan och kör Skype från cafeer?

Det finns väl jättestor användning av VoIP även i de fall man är hemma? Det är väl inte så att någon har påstått att det är en 100% ersättare för en mobiltelefon? Men om jag får välja mellan att bära runt på den stationära datorn hemma i lägenheten eller på iPod touch, så vet jag ju helt klart vad jag skulle välja.

Varför ska man använda detta då man måste vara uppkopplad till wifi?
Eller ?

KAnske i framtiden?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-20 02:32

Vadå sen? På dig låter det ju som om du hittade på den där modifieringen av iVoice III men beskrivningen publicerades ju redan den 26:e December. Så inte är det jag som är sen...

Jag tycker inte VoIP är kasst... Nu har jag ju iofs en iPhone och inte en touch själv, men jag tycker det är klart smidigt att kunna ringa VoIP från iPhonen. Har man edge på sin iPhone, så borde man ju kunna ringa VoIP även via GSM-nätet?

Hmm... vill du jämföra storlekar? OK, här är en bild på "min" (som du kallar det). Touchmod hade ju en mic modell publicerad ännu tidigare än den modifiering som du gjorde och även den var ju klart mindre... För att jämföra storleken på bilderna, så jämför t.ex. med proppen på hörlurssladden i fotona...

Senast redigerat 2008-01-20 02:43
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-21 15:51
Ursprungligen av ridax:

Vadå sen? På dig låter det ju som om du hittade på den där modifieringen av iVoice III men beskrivningen publicerades ju redan den 26:e December. Så inte är det jag som är sen...

Jag tar ingen som helst credit för ideen bakom ivoiceIII konverteringen i mitt inlägg, tvärtom pojkarna optimo och earl fick sig en bugning! plus att jag gjorde det en ca en vecka innan touchmods släppte dom första 500 micsen! (dom små svarta som du nämner i ditt inlägg!)

Och med sen menar jag att du skriver tillbaks på ett inlägg som gjordes för TVÅ veckor sen om nånting jag gjorde i mitten på december!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 00:25

11 dagar efter att du skrev ditt senaste inlägg var det jag svarade... inte riktigt samma sak som 2 veckor, men ok... Men eftersom jag tyckte att du hade fått så lite svar och dessutom ville påpeka att det finns mindre micar, så var det väl inget fel i att kommentera det? Det låg ju (pga den låga aktiviteten här) fortfarande ganska högt upp i listan.

När det gäller credit-givningen så var det inte HELT KLART av ditt sätt att skriva att du gav dem credit åt själva patch-iden. Det lät snarare på dig som om de hade hjälpt dig att fysiskt utföra det hela, när du tackade "för hjälpen".

Sedan det där med att du gjrode det en vecka innan de släppte de första 500 micarna är ju totalt ointressant. Det är väl självklart att det tar tid att börja fabrikstillverka en sak? De hade ju gjort mycket mindre och smidigare mikrofoner än det hacket som du visade, LÅNGT innan du hade gjort något iVoice hack och långt innan någon hade gjort det överhuvudtaget. De micar som de handgjorde i början är ju lika små som den som jag visade på bilden ovan, bara en liten designskillnad.

iVoice-micen däremot är väl närmare 8ggr så stor... I alla fall många gånger större. Dessutom lär den väl dra mer ström också misstänker jag.

Är det inte bättre att koppla in en mikrofon med inbygd förstärkare?

http://www.youtube.com/watch?v=Bbnic23_Ucw

Mer än 20 kronor skall man väl inte betala för en mikrofonkapsel!

Ännu smidigarei dagsläget är väl att skaffa hörlurar med mikrofon till din iPod Touch ?
Då kan du spela in ljud och även använda Touch som VoIP över Skype om du köper programmet Fring från AppStore. Har läst att det ska fungera men har inte prövat ännu men har köpt hörlurarna. Hade tänkt köpa dessa:http://store.apple.com/se/product/MA850G/A?fnode=MTY1NDA0Ng&mco=MjI3NzAwNg Apples In Ear hörlurar men tröttnade efter att ha frågat i 2 månader efter dom. Köpte istället likvärdiga av annat märke (Sennheiser tror jag det var).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-21 08:20

Funkar ju bara med den senaste iPodarna...

Ursprungligen av ridax:

Funkar ju bara med den senaste iPodarna...

Ja just det.
Det gäller bara den senaste iPod Touch G2.

1
Bevaka tråden