Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Media Temple

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat (mt) Media Temple - Web Hosting Built to Scale. ?
Tycker det verkar vara en bra och professionell host, skulle dock vara bra att veta om någon har erfarenhet.

1.Hur länge använde du MT och vad användes utrymmet till?

2.Vad var bra?

3. Vad var dålig?

4. Övrig kommentar

Tack på förhand till er som tar er tid att svara.

*bump*

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-12-20 11:26

Jag har använt (mt) i ett år. Allt funkade fin fint, bra support och bra funktionalitet, dock funkade det riktigt segt och en trolig orsak kan vara att servrarna ligger i USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 23:33

Hej!

Jag använde mediatemple som vanlig (shared) webhosting innan de började med gridserver-tjänsten och tvångsförflyttade alla dit.

Det var ett riktigt kaos med fruktansvärt sega laddningstider, mysql:en nere ett par ggr om dagen med mera.

Blev till slut tvungen att byta.

Om du är inne på clusterhosting så rekomenderar jag mosso.com, en del dyrare men sjukt mycket stabilare.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-08 20:28

Har du kunder i USA? Varför skulle man annars välja en dyr leverantör när det finns så många svenska som är bra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 10:38

Kört mediatemple i ca 1 år, och tycker dom är väldigt bra och stabila. Hyfsat snabb support, riktigt bra "knowledge base" dvs typ FAQ, och bland dom bättre kontrollpanelerna jag sett.

Den absolut största nackdelen med Mt är som sagt att dom har sina servrar i USA, vilket innebär att det i praktiken går ganska segt för oss i sverige att surfa mot (min site pingar på i ca 190ms) men för dina besökare i staterna så går det givetvis betyligt fortare.

Jag kommer troligtvis att byta till ett svenskt webbhotell, då majoriteten av mina besökare är svenskar så. Annars kan jag verkligen rekommendera Mt.'

1
Bevaka tråden