Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget airportkort installerat?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har en macbook som jag köpte för knappt ett år sedan. Nu har jag insett att jag inte kan ansluta till trådlösa nätverk då den hävdar att jag inte har något installerat air-port kort.

Jag har använt detta med stor framgång förut och undrar om jag kan ha lyckats avinstallera det omedvetet och hur gör jag i så fall för att installera det igen? Jag vet att det finns där=) och skulle behöva nåns hjälp för att lösa detta.

Det är inte så att du har stängt av AirPort-kortet i Systeminställningars nätverksinställningar?

Ursprungligen av Marcus K:

Det är inte så att du har stängt av AirPort-kortet i Systeminställningars nätverksinställningar?

Jag har försökt slå på det där då det kändes som en logisk förklaring. När jag försöker slå på airporten i Systeminställningars nätverksinställningar så händer ingenting,förutom att knappen blinkar blått medans jag trycker, men inte mer än så. Har även gått in på den hjälp mig knapp som finns där och försökt med att diagnostisera vad felet är men den börjar bara tugga när den letar efter nätverk och den hittar inget av de nätverk som finns.

Det har hänt att kontakten på kortet lossnat så man måste
trycka dit det igen...

Låter vettigt. Jag har bytt minne i den men känner mig olustig för att skruva isär den.
Vet du vars man kan hitta en karta, ritning, beskrivning på hur man gör?

edit:just hittat det. Återkommer med resultat

Senast redigerat 2008-12-17 18:54
Ursprungligen av sotvinge:

Vet du vars ...

Norrlänning ?!

Jo då, det stämmer bra det.

Fast det jag sa om att jag hittade det stämmer inte längre, jag hittade det med min datorn satte mig ner vid en annan (windows så klart) och vips så var beskrivningen på hur jag gör borta....
(och inte får jag citera heller, skräp dethär )
Hjälp!

Du skriver inte vilken modell så du får plocka själv...

DIY Mac & iPod Repair - iFixit

Tack för hjälpen!

Skulle säga att det är en förbättring.
Nu säger den att det inte är inställt, men det måste ju vara bättre än att den säger att den inte finns alls...

Då kommer man till frågan hur ställer man in ett airport kort?
Håller på att rota i nätverksinställningarna och ganska snart ska jag fråga min vän google...
om inte nån har har ett bra förslag=)

[Edit] Den spännande följetången får fortsätta i morgon. Min hjärna har gått och lagt sig.
Jag misstänker att jag kommer att behöva blanda in en viss grå skiva med ett vitt äpple som nån har bitit i...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-17 21:12

En liknande sak hände mig här om dagen, jag fixade det med att boota upp med en macmini via firewire och aktivera kortet igen.

I morgon. hrm.
Det gick bra i alla fall...
efter att fysiskt tagit lös det och satt fast det igen funkade det bra.

1
Bevaka tråden