Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SR i iPhone med FStream

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon av er som testat WunderRadio som kan svara på om den klarar av att man byter mellan edge/3g och wlan utan att sändningen bryts? Det är lite frustrerande att behöva starta om strömmen när man kommer till jobbet eller hem, för att inte tala om hur jobbigt det blir om man vandrar rakt in i ett homerun-nät.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-26 20:00

Någon som har länken till Bandit Rock 106.3?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-27 09:36
Ursprungligen av N1lle:

Någon som har länken till Bandit Rock 106.3?

mms://bandit.str.mtgradio.dgcsystems.net/band...

Efter en mer omfattande felsökning så verkar vissa kanaler funka fortfarande, men inte mina favoriter dessvärre.

Den adressen som angavs till bandit, funkar den för alla er andra? Har provat skriva in den 2-3 gånger och är helt hundra att varje tecken är rätt, men står bara Connecting i några sekunder innan Disconnected dyker upp.

Vilka inställningar har ni?

Själv har jag:
Buffer - Medium
Pause mean - no output
Autofill - on
Don't use cellular network - off

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 10:53

Tack, format och bitrate då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:23
Ursprungligen av N1lle:

Tack, format och bitrate då?

Behöver du inte skriva i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:05

Jag kommer inte in på Bandit-kanalen. Det kommer upp "Connecting" i ett par sekunder sedan står det "Disconnected"...
Help please!

För alla er som har problem med att det inte börjar buffra:

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har märkt några småproblem. Ibland så går det inte att koppla upp mot stationerna. Om jag då öppnar Safari och surfar till någon sida (vilken som helst) och sedan går tillbaka till FStream så går det att koppla upp mot radiostationen. Och då fungerar det till och med Edge (samt 3G)

Lite småskumt men hanterbart.

Själv får jag göra detta i stort sett varje gång jag ska lyssna via Edge/3G...

Jag har också liknande problem. Allting fungerade toppen första dagarna. Alla kanalerna fungerade, både hemma på wlanet och på 3g nätverket.

Sen helt plötsligt var det helt dött och blev disconnected direkt häromdagen. Försöker inte ens börja buffra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 10:17

Det blir ingen skillnad för min del, blir exakt som innan.

För mig har det inte funkat på en vecka. Jag tror att det är SR som goofar.

Är det någon som har provat mobil.sr.se nu efter iPhone 2.2-uppdateringen? Jag skickade inte en enhancement request via Apple Bugreporter om att de skulle stödja AAC+ vilket mobil.sr.se sänder i om jag har förstått det rätt?

Fick svar på requesten igår där de sa att det ska vara åtgärdat i 2.2, men jag kan inte testa eftersom min iPhone är inne på reparation.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-23 21:47
Ursprungligen av stevenD:

Är det någon som har provat mobil.sr.se nu efter iPhone 2.2-uppdateringen? Jag skickade inte en enhancement request via Apple Bugreporter om att de skulle stödja AAC+ vilket mobil.sr.se sänder i om jag har förstått det rätt?

Fick svar på requesten igår där de sa att det ska vara åtgärdat i 2.2, men jag kan inte testa eftersom min iPhone är inne på reparation.

Såg också att det skulle vara fixat men det fungerade inte i Safari i alla fall. Antar att man måste köra en app typ CastCatcher.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-26 15:50

Funkar klockrent med öppnande av safari valfri sida och sen starta radion.

Edge/3g/wifi spelar ingen roll.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-11-27 21:05

jag har en jailbreakad 2g version 2.2 och får sr, voice och mix att fungera.
men inte bandit....

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-11-27 23:08

Knep för jailbreakad iPhone..
Installera Netatalk för anslutning i Finder. Anslut. Leta rätt på root/var/mobile/Applications och leta rätt på mappen som innehåller FStream. Gå in i Library/Preferences och dubbelklicka på com.sourcemac.fstream.plist (spara kopia först på datorn) och öppna filen (ex med Property List Editor). Där kan man lägga till de olika favoritkanalerna på enklare sätt. Spara filen. Starta FStream. Välj nyinlagd kanal.

mms länk?

Ingen kreativ som luskat ut den nya url som NRJ/Lugna favoriter mfl använder nu när de övergett dgc länken. Ser att spelsidan kallar nån dansk provider av streaming audio men min kunskap räcker inte riktigt till för att få till den rätta mms länken (sidan kallar en annan spelare med ingångsvariabler så det borde inte vara omöjligt även om jag nu ödslat en timme utan resultat )

Efter 2 timmars sökning hittade jag detta på annat forum från en vänlig själ. Detta fungerar!!! Ett tag iaf

NRJ--- mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM---mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm/?MSWMExt...
Lugna favoriter---mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafa...
Bandit Sthlm---mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm...
Bandit Gbg---mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?M...

Senast redigerat 2008-12-03 01:00
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-12 23:43

Jag får inte RixFm att funka.
Hur går det för er andra med den?

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 00:31

Köp wunder radio app och slipp problemen. Använder radiotime som stationsdatabas. De har ett bra kategoriseringssystem, bättre än internetradion Freecom Music Pal som också är bra.

Lugna favoriter finns som länk liksom bandit rock och RixFM. Inget urlstrul

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-14 11:52
Ursprungligen av jonasolof:

Köp wunder radio app och slipp problemen. Använder radiotime som stationsdatabas. De har ett bra kategoriseringssystem, bättre än internetradion Freecom Music Pal som också är bra.

Lugna favoriter finns som länk liksom bandit rock och RixFM. Inget urlstrul

Tack för info/inspiration
Hade köpt den för någon månad sedan, men visste inte att man kunde lyssna på svenska stationer. Sök via GPS är klockren!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-12-16 20:21

Ni med uppkopplingsproblem

Kolla inställningen i Fstream, man kan ju välja om radion skall koppla upp när man bara har mobilnätet att tillgå (pga av kostnadsskäl)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-16 22:06

Vill först och främst tacka Zebulon för dem fungerade länkarna (har dock bara testat Bandit).

Jag har testat att spela in lite radio live-sändningar med FStream och tycker att det funkar kanon.
Här är min lilla guide till er hur man gör.

1. Starta FStream
2. Välj kanal
3. Klicka på "Record" i den nedre listen
4. Välj "Start a new record", den börjar nu spela in. När du är klar med inspelningen klickar du på stopp knappen till vänster om Recording...
5. Du ska nu ha en fil vid namn Unnamed
5-2. Om du vill byta namn på filen klickar du på den och skriver in det nya namnet
6. Klicka på More, och välj Web Management
7. Aktivera och ändra användarnamn och lösenord om du vill (standard är admin, admin)
8. Öppna din webbläsare i din dator och skriv in den IP-adress som står strax under det du nyss aktiverat.
9. Välj Manage your records
10. Ladda ned filen genom att klicka på den lilla blå mappen med en grön pil precis till vänster om filnamnet.
11. Nu ska du ha en NAMN.aiff fil i den mapp du valde att spara den i.
12. För att göra den till en .mp3 fil gör du följande:
* Öppna Media Convert och klicka på Bläddra och lokalisera din fil.
* Välj ingångsformatet Audio Interface File Format (.aiff) som ligger under kategorin SOUND.
* Nu ska utgångsformatet automatiskt bli MPEG-1/2 Audio Layer 3 (.mp3). Om inte, välj det.
* Klicka på OK till höger om Jag godkänner alla villkor.
* Nu startas en konvertering av filen. Detta kommer ta några minuter.
* När den är färdigkonverterad så laddar du ned filen till lämplig mapp.
13. Nu har du det du spelade in i MP3 format och du kan nu lägga in den i exempelvis iTunes som vilken annan fil som helst.

Nummer 12. kan säkert hoppas över om du har ett annat konverteringsprogram, dock är Media Convert det enda som jag testat och kan rekommendera.
Värt att notera är att detta är gjort på en PC med Windows, och vet därmed inte hur detta funkar på en Mac. Meddela gärna om det funkar på Mac också.

Niklas

Fstream funkar inte alls för mig med kanalerna på mms://wm-live.sr.se
Neverending "Connecting" hemma i wifi-nätverket... Trist!

Edit: slog av wifi på telefonen och över Edge går det utmärkt! Det var märkligt. Kan knappast vara något firewallissue då det gick bra att lyssna på SR-länkarna från datorn.

Senast redigerat 2009-01-22 22:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 08:38

Någon som lyckats få in Pirate Bay-rättegången i FStream eller WunderRadio? Hur i så fall?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-03 19:01

Nu kan man använda SR's egna app.

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=300548244&mt=8

Dock bara podcasts vad jag förstår.

Väcker liv i en äldre tråd. Handlar förvisso inte om SR, men väl om FStream.

Tänkte lyssna på Söderlings match kl 14 idag. Det finns en livestream från Court 1 här, men är det någon kunnig som kan ta fram URL:en till själva streamen så jag kan få in den i FStream? Eller finns det bevakning av Court 1 på någon annan stream? Får tyvärr inte sitta med streams via jobbnätverket...

  • Medlem
  • Orust
  • 2009-12-05 17:05

Fick inte sportradions extrasändningar att fungera med FStream.
Så jag tog ner Internet Radio Box , där låg länkarna klara och det funkade direkt.

Jag har inte testat så mycket men än så länge funkar det fint.

Appen kostar 7 kr

Edit: Ser nu att det bara finns tre extrasändningar med från radiosporten.
Är det någon som vet hur man lägger till alla?

Senast redigerat 2009-12-05 17:42

Jag väcker liv i denna tråd utifall att någon missat följande: Sveriges Radios alla kanaler i ny iPhone-applikation - sr.se.

Äntligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-21 18:28
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag väcker liv i denna tråd utifall att någon missat följande: Sveriges Radios alla kanaler i ny iPhone-applikation - sr.se.

Äntligen!

Förutom extrakanalerna tyvärr... d.v.s. sportkanalerna

Appen funkar utmärkt, förhoppningsvis uppdateras den med extrakanalerna.

Bevaka tråden