Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neonode i konkurs

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Neonode ansökte igår om konkurs, det finns helt enkelt inga pengar kvar och N2 blev heller ingen suceé. Jag minns att när iPhone lanserades första gången så sa Neonode att dom var stolta att Apple valt att gå i deras fotspår

Neonode i konkurs - IDG.se

Och jag som verkligen gillade Neonodes nytänkande på mobilmarknaden.

Vila i Frid, Neonode.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-12-10 16:43

Ja verkligen tråkigt att det inte bar sig. Kul med svenskutvecklade produkter. Men marknaden är tyvärr skoningslös. Spelar ingen roll hur bra produkten är om du inte kan sälja den.

Så det Apple gjort med sin iPhone hade aldrig lyckats om de saknat de resurser och det oerhört starka varumärket Apple faktiskt är. Det är jäklar inte lätt att vara okänd inovatör och slå sig in på en överetablerad marknad.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-12-10 16:46

Tyvärr så var väl aldrig Neonodetelefonerna så bra? Svåra att navigera och massa barnsjukdomar som gjorde att de inte riktigt fick den förtjänta starten.

Rest in peace!

Ursprungligen av Ree_Tab:

Tyvärr så var väl aldrig Neonodetelefonerna så bra? Svåra att navigera och massa barnsjukdomar som gjorde att de inte riktigt fick den förtjänta starten.

Rest in peace!

Men du har ju dock aldrig riktigt gillat Neonode, Jimmy.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Men du har ju dock aldrig riktigt gillat Neonode, Jimmy.

Min kompis hade en N2, han eller jag fattade aldrig hur man skulle göra, alla dessa "rörelser" var för komplicerade, man ska inte behöva ägna flera timmar åt att lära sig en telefons menyer, där föll nog Neonode.

Ursprungligen av Patrik D:

Min kompis hade en N2, han eller jag fattade aldrig hur man skulle göra, alla dessa "rörelser" var för komplicerade, man ska inte behöva ägna flera timmar åt att lära sig en telefons menyer, där föll nog Neonode.

Själv tyckte jag inte den var särskilt svår att navigera alls, bara kollade vad de olika svepen betydde. Var riktigt nära på att köpa mig en själv faktiskt. Men visst, det är ju ett helt nytt navigeringssätt och är man van att bara klicka osv, som på en iPhone till exempel så är det ju en självklarhet att den kan vara lite jobbig och frustrerande att använda sig av.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-12-11 10:32
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Men du har ju dock aldrig riktigt gillat Neonode, Jimmy.

Uppenbarligen inte bara jag, Pierre.

1
Bevaka tråden