Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.2 jailbreakad! Dock inte för de som vill kunna låsa upp senare!!!

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-12-04 17:02

Hmm jag har lite problem med att använda Quickpawn för 2.2 efter att man valt bootloader filerna och drar vidare till nästa steg så hänger den sig eller rättare sagt kommer inte längre utan står och tuggar på "Wait for your iPhone to connect in Recovery Mode" vilket den har gjort men programmet reagerar inte. Någon annan än jag som har samma problem?

Funkar perfekt att köra om den till 2.1 men till 2.2 fungerar inte programmet. Observera att när jag kör in 2.1 använder jag den gamla versionen som kom med 2.1.

Jag har en iPhone 2G. Den går tillbaka till springboard så fort jag försöker starta ett app och den hänger sig ofta. (jag kör 2.1)
Tänkte nu uppgradera till 2.2, men funderar över om mina problem fortfarande kvarstår efter uppgradering. (?)
Borde jag göra en restore först och sedan uppgradera firmware, eller kan man lika bra bara klicka på uppgradera i iTunes och låta iTunes tanka och installera firmwaren och sedan bara köra Quickpwn 2.2?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 19:02

Som jag skrev tidigare. Gör en återställning i iTunes och låt iTunes installera 2.2. Sen kör du quickpwn 2.2 för att jailbreaka och aktivera din iPhone. Den kommer att förbli olåst eftersom du redan kör 2.1. Sen skulle jag rekommendera att inte återställa från backupen så slipper du kanske problemet med att programmen kraschar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Gör en återställning i iTunes och låt iTunes installera 2.2.

//Rob

Förlåt, men jag är lite slö i huvudet..
Men menar du att jag ska både återställa och uppgradera?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 19:22

När du återställer i iTunes så uppgraderar du direkt till 2.2.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

När du återställer i iTunes så uppgraderar du direkt till 2.2.

//Rob

Jaha, du menar som i denna guide då, tack!
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows) (Comments)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 20:14

Om du har en PC så är det den rätta guiden.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-12-08 23:05

Efter att kört pwnage 2.2.1 får jag upp en varning när jag kört igång iTunes. "En iPod har upptäckts, men kunde inte uppdateras....Koppla ifrån och anslut....Ett okänt fel har inträffat..."

Kollar jag loggen i pwnage så står det att "Sucessfully built custom .ipsw file at.....

Jag blir tokig på detta. Två veckor utan tfn.

Någon som har några bra tips jag är för dålig på detta

Tack på förhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-09 03:23
Ursprungligen av stUka:

Efter att kört pwnage 2.2.1 får jag upp en varning när jag kört igång iTunes. "En iPod har upptäckts, men kunde inte uppdateras....Koppla ifrån och anslut....Ett okänt fel har inträffat..."

Kollar jag loggen i pwnage så står det att "Sucessfully built custom .ipsw file at.....

Jag blir tokig på detta. Två veckor utan tfn.

Någon som har några bra tips jag är för dålig på detta

Tack på förhand.

Fel tråd och det verkar som du har använt iPod firmware filen istället för iPhone firmware. Återställ till 2.2 och använd QuickPwn 2.2.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-12-09 07:49

Sorry för felpost. Hur återställer jag då?

Bevaka tråden