Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska filmomslag och info i Plex?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-12-03 21:27

Hej, jag har ett bekymmer och det är att jag inte hittar omslag och information om mina svenska filmer i Plex, det söker filmerna mot IMDB och det är där jag tror problemet är. Filmer jag har problem med är bl.a. "Björn Gustafsson Ett Livsverk", "Lögn i helvete" och "Lösvikt".

Hur ska jag göra för att få fina omslag och filminformationen att visas i Plex??

Går det att manuellt lägga in denna information?

Finns det svenska källor att tillämpa istället för IMDB i Plex?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-06 12:20

Jag skulle gärna också vilja veta det. Har alla avsnitt av Anders och Måns och Nile City som inte dyker upp. :/ Så om någon vet är vi flera som skulle bli tacksamma !

Om tv-serier saknas kan ni lägga in dem själva på Online TV Database - An open directory of television shows for HTPC software, scanna sedan igen.

Filmer vet jag inte exakt hur man gör, men om man hittar filmen själv på imdb går det att lägga en .nfo fil med exakt samma namn som filmen (bortsett från filändelsen) i samma mapp som filmen.
nfo-filen ska innehålla länken till imdb-sidan, på så vis går xbmc direkt på din länk istället för att gissa själv.
Nu minns jag som sagt inte exakt hur man gör, men sök runt lite på xbmc.org så hittar ni säkert information om hur man gör.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-07 20:07
Ursprungligen av gusax840:

Om tv-serier saknas kan ni lägga in dem själva på Online TV Database - An open directory of television shows for HTPC software, scanna sedan igen.

Filmer vet jag inte exakt hur man gör, men om man hittar filmen själv på imdb går det att lägga en .nfo fil med exakt samma namn som filmen (bortsett från filändelsen) i samma mapp som filmen.
nfo-filen ska innehålla länken till imdb-sidan, på så vis går xbmc direkt på din länk istället för att gissa själv.
Nu minns jag som sagt inte exakt hur man gör, men sök runt lite på xbmc.org så hittar ni säkert information om hur man gör.

Du det där lät ju väldigt intressant Nu ska ja fixa
Edit: Anders och Måns finns redan, men plex hittar inte. NileCity hittar den men det dyker inte upp under TV-serier.. Nån som vet?

Senast redigerat 2008-12-07 20:18
1
Bevaka tråden